וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר נקנסה בסכום שיא של 2.3 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

2.9.2009 / 18:27

ענקית התרופות האמריקאית תשלם את הקנס ליישוב אישומים הקשורים לשיווק בלתי חוקי של 13 תרופות, בהן משכך הכאבים בקסטרה.

ענקית התרופות האמריקאית פייזר הסכימה לשלם סכום שיא של 2.3 מיליארד דולר ליישוב אישומים הקשורים לשיווק בלתי חוקי של 13 תרופות, בהן משכך הכאבים בקסטרה (BEXTRA), מסר היום משרד המשפטים בארה"ב. פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, קידמה את השימוש בתרופות לטיפול בבעיות רפואיות שונות מאלו שאושרו לטיפול על ידי מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA).

ההסדר מחוץ לבית המשפט כולל קנס בסך 1.2 מיליארד דולר - הקנס הגדול מעולם ששילמה חברת תרופות בגין הפרת החוק בנוגע לשיווק תרופות בארה"ב - בגין שיטות לשיווק התרופה בקסטרה, אשר הורדה מהמדפים בשנת 2005 עקב חששות בנוגע לבטיחותה. "המלחמה בהונאות בתחום שירותי הבריאות עומדת בראש סדר העדיפויות של הממשל הנוכחי", אמר סגן התובע הכללי של ארה"ב, תומס פרלי.

פייזר רשמה כבר ברבעון הרביעי של 2008 הוצאה חד פעמית בסך 2.3 מיליארד דולר. "החברה לא תרשום הוצאה נוספת בעקבות ההסדר", אמר דובר פייזר, כריס לודר, לסוכנות הידיעות אי.פי.

ההסדר של פייזר הוא הגדול מעולם של חברת תרופות בגין שיווק לא חוקי של תרופות במרשם, וגבוה אף יותר מ-1.42 מיליארד דולר שהסכימה יצרנית התרופות האמריקאית אלי לילי לשלם מוקדם יותר השנה כדי ליישב אישומים פליליים ואזרחיים הנוגעים לשיטות שיווק של זיפרקסה (ZYPREXA), אחת התרופות הנמכרות ביותר שלה. כמו כן, הודתה החברה באישום אחד הקשור לשיווק התרופה לחולים במחלת אלצהיימר, למרות שלא אושר השימוש בתרופה לטיפול במחלה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully