וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סם זל - המשקיע בשוקעים

סוכנויות הידיעות

2.9.2009 / 16:04

זל, המכונה "הרוקד על הקברים" עקב התמחותו ברכישת נכסים המצויים בשפל וממכירתם בשיא, הקים קרן בשווי 625 מיליון דולר כדי לרכוש ניירות ערך של נכסי נדל"ן המצויים בקשיים

סם זל, אייל הנדל"ן שרכש את המו"לית טריביון, אשר בסופו של דבר פשטה את הרגל, הקים קרן בשווי 625 מיליון דולר כדי לרכוש ניירות ערך של נכסי נדל"ן המצויים בקשיים.

המיליארדר בן ה-67 הקים בחודש שעבר את קרן זל קרדיט אופורטוניטיז, קרן השקעות פרטית אשר ממומנת על ידי שני משקיעים שמם לא פורסם. הקרן מסמלת את חזרתו של זל לעסקי ההשקעות בנכסים הנמצאים בקשיים, לאחר שרכישת טריביון הסתיימה בפשיטת הרגל של המו"לית.

בחודש מאי הביע זל את רצונו להשקיע במשכנתאות המגובות בנדל"ן מסחרי, קטגוריה הכוללת אדמות, מלונות, בנייני משרדים ומבני מגורים. "יש הזדמנויות מדהימות", אמר זל ללקוחות סיטי ואורחים במפגש דיאלוג הנדל"ן של בנק סיטי השנה. "אם קונים נייר ערך איכותי עכשיו, קרוב לוודאי שערכו יעלה, ולא ירד".

סם זל מכונה "הרוקד על הקברים" כיוון שהוא מתמחה ברכישת נכסים המצויים בשפל וממכירתם בשיא. יש המכנים את זל משקיע טורפני, אולם הוא מעדיף מונח אחר: "אני אופורטוניסט מקצועי", העיד פעם על עצמו.

אלא שההימור לא תמיד מצליח. בשנת 2007 רכש זל את המו"לית ומפעילת ערוץ הטלוויזיה טריביון תמורת 8.23 מיליארד דולר, 34 דולר למניה, כשלחברה היו חובות בסך 8.4 מיליארד דולר. רכישות ממונפות (lbo) כמו זו של טריביון ממומנות באמצעות לקיחת חובות בשם החברה הנרכשת. שיטה זו מגדילה את הסיכון לאי-פירעון חובות קיימים. במקרה של טריביון, הסיכון באחזקת אג"ח ל-5 שנים שולש לאחר הדיווח על מכירת החברה לזל, בהתבסס על מחיר האג"ח בשוק. בסופו של דבר, החברה פשטה את הרגל.

כעת דורשים בעלי המניות בטריביון לעכב את פשיטת הרגל, ולחקור את עסקת הרכישה של זל בטענה כי היא הותירה את טריביון עם חובות ענק. במסמכים שהגישו בעלי האג"ח לבית המשפט נטען כי העסקה הביאה להגדלת נטל חובות על טריביון עד לרמה אותה לא יכולה היתה החברה לשאת. בעלי האג"ח אמרו כי הבנק שאיפשר את הרכישה הממונפת מכנה כעת את העסקה כ"טעות". לטענתם, בעקבות פשיטת הרגל, טריביון העבירה לבנקים שהילוו כספים לזל את כל נכסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully