וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שחררה תשעה בכירי חמאס מהכלא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.9.2009 / 15:24

התשעה, חברי הפרלמנט מטעם חמאס, שוחררו מבתי הכלא בישראל לאחר שסיימו לרצות את עונשם. כעת נמצאים בבתי הכלא בישראל 25 שרים וחברי פרלמנט מטעם חמאס

תשעה חברי פרלמנט מטעם חמאס שוחררו היום (רביעי) מבתי הכלא בישראל לאחר שסיימו לרצות את עונשם. הם הורשעו בהשתייכות לארגון טרור. מבין המשוחררים חברי פרלמנט מקלקיליה, שכם, טולכרם, ג'נין וסלפית. כעת נמצאים בבתי הכלא בישראל 25 שרים וחברי פרלמנט מטעם חמאס שנעצרו על ידי כוחות הביטחון הישראלים לאחר חטיפת החייל גלעד שליט לרצועת עזה.

התשעה הם חבר הפרלמנט מקלקיליה עימאד נופל, חברי הפרלמנט משכם חוסני בוריני ויאסר מנסור, חברי הפרלמנט מג'נין חאלד סעיד, חאלד סלימאן ואיברהים דחבור, חבר הפרלמנט מטולכרם ריאד רדאד, חבר הפרלמנט מחברון מוחמד אבו ג'חישה וחבר הפרלמנט מסלפית נאסר עבד אל-ג'וואד.

מזכיר הפרלמנט הפלסטיני ד"ר מוחמד רמחי, שהיה עצור בעבר גם הוא בישראל, אמר כי ישראל עצרה חברי פרלמנט של חמאס כדי לשתק את הפרלמנט הפלסטיני לאחר שחמאס זכה ברוב המושבים בו. הוא הביע תקווה כי שחרור תשעת חברי הפרלמנט של חמאס יסייע לחידוש פעילותו של הפרלמנט הפלסטיני.

לפני כחודשיים שחררה ישראל את בכיר עצורי חמאס, ד"ר עזיז דוויכ, שהיה עצור בישראל במשך שלוש שנים. דוויכ, המשמש כיו"ר הפרלמנט הפלסטיני נחשב לאחד מקלפי המיקוח החשובים של ישראל במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. הוא נעצר ברמאללה באוגוסט 2006 כחלק מגל מעצרים נרחב של בכירי חמאס לאחר חטיפת שליט.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully