וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מיצי מייללת כל הזמן?

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

2.9.2009 / 15:17

מה עושים עם חתולה חירשת, והאם חתולים באמת רואים בחושך? המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, עונות לשאלות שלכם

יש לנו גורת חתולים כבת חצי שנה. לעיתים אנו עוזבים את הבית בשעות הערב והיא נשארת לבד. יש בננו ויכוח האם להשאיר אותה בחשיכה מוחלטת או אם כדאי להדליק לה אור קטן בזמן היעדרנו. מה מומלץ במצב כזה?

שלום רב ותודות על פנייתכם. למרות האמונה הרווחת, לא מסוגל לראות דבר בחשיכה גמורה. הם רואים מעולה בחשיכה, כאשר יש אור ממקורות מסוימים בסביבה, ולכן חשוב מאד להשאיר עבורה אור קטן דולק באופן בטוח במשך שעות היעדרותכם.

החתול פועל במיוחד בשעות הלילה. ראייתו נדרשת בעיקר לשעות אלו, והיא מסוגלת להיות בתפקוד מלא ומוצלח ביותר, גם עם שישית מהאור הדרוש לאדם לראות היטב. יחד עם זאת – החתול נדרש לראייה מושלמת גם בשעות היום. אז כן, כדאי להשאיר אור קטן.

יש לי חתולה שמצאתי ברחוב. לאחר שהתגלה כי החתולה חירשת וחושיה אינם מתאימים להיות ברחוב שמנו אותה בבית, בעליית הגג (בלית ברירה). זוהי קומה גדולה מאוד, ואנחנו עולים לשם כמה פעמים ביום וגם מוציאים אותה לחצר. האם מזיק לחתולה שהיא סגורה בעליית הגג?

שלום רב ותודות על שאלתך המאד חשובה. עשית טוב שאימצת את החתולה, היא אכן לא יכולה להיות ברחוב, ואסור לה להגיע לרחוב לעולם. היללות החזקות הן סימן מובהק לחירשות – היא פשוט לא שמעה עצמה מעולם, ולכן היא לא יכולה לווסת את עוצמת היללה שלה. למעשה, היללה החזקה מאד היא הדרך היחידה בה היא מתמודדת עם העולם וסביבתה וכך מושכת תשומת לב לקשיים שלה, כדי לקבל מכם עזרה.

חשוב להיות קשובים אליה ולצרכיה הפיזיים, התנהגותיים וגם הרגשיים, ולשים לב בכל פעם שהיא מייללת , גם אם זה קצת לא נעים (הקול החזק והמטריד). היללות עצמן הן דרך תקשורת והן יילכו וייפחתו ככל שתהיי קשובה לצרכיה בכל המישורים.

אהבה, אהבה ואהבה היא כל הסיפור גם במקרה שלכם. יחד עם זאת, זה מאד לא נעים להיות לבד במשך רוב שעות היום והלילה, ולכן יש לכם מספר אפשרויות: ההמלצה היא לשלב בין האפשרויות האלו - אימוץ גור בוגר נוסף , בעל מזג רגוע וחברותי. בנוסף לאימוץ גור גדול וחברותי, מאד מאד מומלץ לבנות לה בצמוד לבית enclosure המתאים לחתולים . ומה זה אומר? ניתן לראות בחיפוש פשוט באינטרנט את האפשרויות הרבות והמגוונות לבניית enclosure בחצר בצמוד לבית. מדובר ברישות מלא – כולל חלק עליון של אזור מסויים ובו ניתן למקם עץ חתולים גבוה, מקומות מסתור ואפילו שולחן ומדפים פלוס משחקים וכמובן מחסה מהגשם בחורף. הכל כמידת היצירתיות שלך והאפשרויות בחצר עצמה.

חיים בעליית הגג בלבד, ללא כל אפשרות לנשום אוויר צח ולהנות מהשמש והבריזה וגם כמובן ממראה של ציפורים עפות, עצים וכל הטוב בחוץ – הם חיים מאד משעממים ומלחיצים – ולכן המלצתנו החד משמעית, היא לבנות לה מתקן enclosure (אפשרי לעשות זאת בעזרת בעלי מלאכה וגם חברים עם ידיים "טובות" והכי חשוב – לוודא בטחון האזור, כדי שהיא לא תצא החוצה מהאזור התחום שלה), בו היא תוכל להנות ולבלות באופן בריא, בטוח ואשר ייתן מענה לכל צרכיה ההתנהגותיים והרגשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully