וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של טופז: "דחפו אותו להתאבד"

איילה חננאל

2.9.2009 / 15:04

בבית משפט השלום ברמלה נפתח הדיון בהצגת ממצאי חקירת התאבדותו של טופז. אחיו: "כל יום היו איתותים על המוות. אין ספק שהוא נדחף לשם"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

"כל יום היו איתותים על המוות. אין ספק שהוא נדחף לשם. אמרו לו שהוא לא יראה את הילדים עד החגים". כך אמר היום (רביעי) אחיו של דודו טופז, מיקי גולדנברג בעת דיון בבית משפט השלום ברמלה. הדיון עסק בהצגת ממצאי חקירת התאבדותו של טופז.

הדיונים נפתחו היום לאחר שנדחו עד תום השבעה על מותו של הבדרן בעקבות בקשת משפחתו של הבדרן לקיים את הדיונים בנוכחותה. הוועדה, בראשות תת ניצב עופרה קלינגר, תחקור בין היתר את תפקוד הסוהרים בכלא ניצן, בו הצליח טופז לשים קץ לחייו.

אישתו לשעבר של טופז דליה בר ששת ביקשה להוסיף דברים ואמרה לשופט: "אני רוצה לחזק את דבריי מיקי. דודו דיבר איתי כשבועיים לפני התאבדותו ואמר לי שהוא לא יכול יותר ולא יחזיק מעמד. אמר שהם שומרים עליו אך הוא ימצא את הדרך, הם שמעו את זה והכניסו אותו לבידוד למשך יומיים".

עו"ד גיא שמר המייצג את משפחתו של טופז אמר כי "עצם המוות הלא טבעי מחייב חקירה". שמר ביקש לקבל את כל חומרי החקירה הכוללים את נהלי השמירה על טופז, תיקו האישי והרפואי של טופז ורישומים של טופז עצמו שנלקחו מהתא. "יש כאן ניסיון אובדני ראשון שהתקיים בניצן, שם יש אנשים שצריכים להיחקר, כמו גם התנהלות הגורמים מול טופז", אמר שמר

השופט חגי טרסי סיכם את הדיון ואמר כי "אין מחלוקת על כך שמתקיימת חקירת משטרה ואין טוען כי חקירה זו אינה מתבצעת באופן ראוי או בצורה בלתי מקצועית. בנסיבות אלה,יש מקום לאפשר למשטרה למצות את החקירה בהסתמך על הידע המקצועי הרב שמצוי בידיה. בנסיבות אלה אני מורה למשטרה להשלים את פעולות החקירה ובמסגרת זו לפעול באופן מיידי לתפיסת כל המסמכים הנוגעים לנהלים בדבר השגחה על המנוח, אם נהלים כלליים של שב"ס ואם נהלים ספציפיים של בית המעצר ניצן ואם הנהלים נוגעים באופן אישי למנוח ולתא בו הוחזק.

בשלב זה לא הורה השופט לתת את חומרי החקירה למשפחה. "זאת מטעמים של חשש מפני שיבוש הליכי חקירה עם יחשפו חומרים מתוכה", אמר. השופט הורה למשטרה לסיים את חקירתה תוך כחודש.

ביקורת חריפה על הסוהרים

מיד לאחר ההתאבדות, מתחו בשירות בתי הסוהר ביקורת חריפה על כך שהסוהרים לא הצליחו למנוע אותה. "מדובר במקרה חמור על גבול המחדל שיש לבחון ולבדוק אותו לעומק ולהסיק ממנו את כל המסקנות הנדרשות", אמר גורם בשב"ס.

לדבריו, "לא ברור איך אסיר שגם ניסה להתאבד בעבר וגם היה תחת פיקוח הדוק הצליח לשים קץ לחייו. היו אסירים בתוך התא ואף אחד, כולל הסוהרים לא הצליח להבחין שטופז ניתק את הכבל מהקומקום ותלה את עצמו באמצעותו". הוא הוסיף כי טופז היה אמור להיות תחת פיקוח מלא של סוהרים מלבד הזמן שהוא מתקלח.

לפני כשבועיים הובא טופז למנוחות. קרובי משפחה, חברים ומאות בני אדם ליוו את טופז בדרכו האחרונה. לבית העלמין ירקון בפתח תקווה הגיעו ילדיו, בני משפחתו, חבריו ואנשים רבים שהכירו אותו רק דרך מסך הטלוויזיה וחלקו כבוד אחרון למי שכונה בעבר "הראשון בבידור", ובמשך שנים שלט ביד רמה בכל ענפי הבידור והטלוויזיה בארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • דודו טופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully