וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AM:PM מתקפלת? תסגור חלק מסניפיה בשבת

עדי דברת-מזריץ

2.9.2009 / 14:06

דודי ויסמן נכנס ללחץ החרם החרדי הבלתי רשמי שהחל על הרשת לפני שנה וחצי, וגרר אחריו חרם גם על רשת שפע שוק

דודי ויסמן מתקפל? ל-TheMarker נודע כי ויסמן, בעל השליטה בדור אלון, הורה לסגור חלק מסניפי AM:PM בשבת. הסיבה היא חרם החרדים הבלתי רשמי שהחל על רשת רבוע כחול לפני שנה וחצי, וגרר אחריו חרם על שפע שוק, הזרוע החרדית של הקבוצה. החרם גרם לשפע שוק הפסדים רבים ולצמצום סניפי שפע שוק מ-33 ל-10, והסבתם לסניפי מגה בעיר ומגה בול.

כפי שנחשף באחרונה ב-TheMarker, יצחק קלרמן, שמונה לתפקיד מנכ"ל שפע שוק, קיים בשבועות האחרונים מגעים סודיים עם רבני המגזר החרדי על מתווה של סגירת חנויות תמורת הסרת החרם. קלרמן הוא מקורבו של הרב יוסף שלמה אלישיב - מנהיג הפלג הליטאי, ומינויו היה אמור לקדם את הסרת החרם, תוך עקיפת הגוף הרשמי החרדי המטפל בעניין - ועדת הרבנים לענייני קדושת השבת.

בימים האחרונים הגיעו הצדדים להבנות סודיות, בעקבותיהן החלו להיסגר סניפי AM:PM בשבתות. גם בעיתון "יתד נאמן", שעד כה החרים לחלוטין את שפע שוק, פורסמה הבוקר ידיעה לפיה החל ויסמן לסגור סניפים בשבתות. לפי הידיעה, "למעשה חלק נכבד מחנויות הרשת כבר סגורות. והמשאלה היא שהמהלך יביא לסגירת כל חנויות הרשת".

קלרמן הכחיש כי קיים הסכם חתום עם הרבנים: "אין שום הסכם עם הרבנים. לא ידוע לי על סגירה של חנויות אמפם, אני לא המנכ"ל שלהם ולא יודע".

עם זאת, ההסכם לא מקובל על יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים לענייני קדושת השבת. גולדקנופף אמר בזמנו ל-TheMarker כי שמע על כך שמנסים לעקוף את הוועדה ולשכנע באופן ישיר את הרבנים, וכי בכל מקרה לא ייצא מכך דבר. "אני שומע מכל מיני כיוונים שיש כל מיני מאכערים שמבטיחים לדודי ויסמן שאם הוא יסגור כמה סניפים של am:pm יסירו את החרם, אבל היינו כבר בסרט הזה. הוא הבטיח כבר כזה דבר וסגר כמה חנויות, ולאחר מכן פתח אותן והשיק עוד 15-10 סניפים שפתוחים בשבת. הנושא לא הגיע לדיון בוועדת הרבנים - הגוף שמוסמך על ידי גדולי ישראל. היו גישושים, אבל לא התקיים משא ומתן ואין כל התקדמות", אמר.

מרבוע כחול סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully