וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "אפעל לגיוס חרדים למשטרה"

פנחס וולף

2.9.2009 / 12:44

בדיון במליאת הכנסת תקף השר לביטחון פנים את מערכת המשפט ואת חוסר יעילותה. ח"כ גפני: "המשטרה מסיתה את החרדים המתונים להצטרף להפגנות"

ערוץ הכנסת

(צילום באדיבות ערוץ הכנסת)

"אני פועל לגיוס בדואים, דרוזים, ואף חרדים לשורות המשטרה", כך אמר היום (רביעי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ בדיון במליאת הכנסת על האלימות בחברה. אהרונוביץ' התייחס גם לפעילות המשטרה בחודש האחרון: "אני רוצה לבטא את הערכתי הרבה למשטרה שפענחה את מרבית מקרי הרצח בתקופה האחרונה".

השר התייחס גם לנושא תקציב המשטרה. "המשרד לביטחון הפנים תמיד סבל מחוסר תקציב. מידי פעם קיבל תוספות כאלה ואחרות. גם ב- 2009-10 הוא קיבל לא במימדים הנכונים ולא על פי דרישתי. המשרד הזה צריך להיות במקום אחר גם כדי להגביר את החוסן הלאומי", אמר.

אהרונוביץ' תקף את מערכת המשפט ואת חוסר יעילותה. "כשנתפס עבריין שנוסע במהירות או עוקף לא במקום מותר, ושוטר תנועה נותן לו דו"ח, הוא יגיע לבית המשפט אולי בעוד שנה, כי אין מקום בבי המשפט. איזה מן אפקטיביות אנחנו משדרים לאותם עבריינים. למה אין שיפוט מהיר בתוך שבוע, שבועיים, חודש? אזה מסר הם מקבלים"? אהרונוביץ' קרא לביצוע רוויזיה במערכת התביעה ולהחזיר את התביעה לידי הפרקליטות
.
אהרונוביץ' אמר שלא תקום משטרה עירונית בישראל בשום פנים ואופן. "לא אתן את ידי לכך", אמר אהרונוביץ' שטען שמודל זה אינו מתאים למדינת ישראל. "מאחר שאנחנו רוצים שראש הרשות יהיה שותף מלא אנחנו בונים דגל של שיטור עירוני בתוך משטרת ישראל. הם יהיו שוטרים לכל דבר. הפעלת הכוח יהיה בתיאום לראש העיר, על פי צרכיו ובקשותיו". כמו כן אמר אהרונוביץ' שהוא .

ח"כ משה גפני התייחס להפגנה האלימה שהיתה אתמול בכיכר השבת: "הציבור החרדי מתנגד התנגדות נחרצת להפגנות הללו, אבל המשטרה, במה שהיא עושה שם מעבירה את הציבור המתון להזדהות נגד המשטרה". גפני פנה לשר אהרונוביץ וקרא לעברו: "אתה לא שוטר או קצין נוסף, אתה השר לביטחון הפנים. תגיד לי כמה פעמים קיימת התייעצות עם נציגי הציבור החרדי מעבר להתייעצויות מתוקשרות? לא עשית, ואני מאשים אותך במה שקורה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully