וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ננצח במלחמה הבאה בלי הפעלת כוח יבשתי"

יהושע בריינר

2.9.2009 / 10:00

מפקד זרוע היבשה שלח עקיצה לעבר הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ כשאמר: "אני יודע שיש כאלה שקשה להם לשמוע את זה". לדבריו, ישראל יכולה לחיות עם הטרור

לא תהיה לישראל יכולת לנצח במלחמה הבאה ללא הכנסת כוחות יבשתיים, כך אמר היום (רביעי) מפקד זרוע היבשה, האלוף אבי מזרחי, במהלך כנס בנושא לוחמת היבשה שנערך בלטרון. "אי אפשר לנצח מערכה בלי התמרון היבשתי. גם היום יש הטוענים כי מספיק שנאיים בשימוש בכוח כזה, אך במזה"ת זה לא מספיק. רק תמרון יבשתי יביא לסיום העימות ולניצחון במלחמה", אמר מזרחי, הצפוי להתמנות בקרוב לתפקיד אלוף פיקוד המרכז.

הוא הוסיף כי "במלחמות הבאות נצטרך להשתלט על שטח, לכבוש אותו ולשלוט בו עד להשגת הסדר מדיני. אני יודע שיש כאלה שקשה להם לשמוע את זה. לא עשינו את זה במלחמת לבנון ובעופרת יצוקה". מזרחי אמר עוד כי מדינת ישראל יכולה לחיות עם הטרור: "הוא לא משפיע על האזרחים. הוא לא משפיע על הכלכלה ולא על אורח החיים שלנו".

מזרחי תיאר את המערכה העתידית וכיצד צה"ל נערך אליה. בין היתר אמר כי התרחיש אליו אנו מתכוננים הוא מלחמה כוללת, עם יריב המשלב כוחות גרילה. "בסוריה אנו מזהים מגמה שכזו וניסיונות לעבוד בשונה ממה הכרנו עד היום. הם לוקחים משאיות או טנדרים ומרכיבים עליהם יכולות ירי ומפזרים אותם בכפרים. אלו דברים שונים ממה שידענו בעבר ואנו נערכים להתמודד עם כך".

לטענת מזרחי, הלוחמה בשטח בנוי תהווה חלק עיקרי מהמלחמות הבאות וזה כולל גם לחימה מתחת לפני הקרקע: "האויב עובר להילחם מתחת לקרקע ויש קושי לאתר אותו. הוא מתחפר ונכון לעכשיו אין לנו תשובות להתמודדות איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully