וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעם טרופי

2.9.2009 / 9:56

מה עשתה איגואנה אבודה בחניון של קניון עזריאלי? זה מה שקורה כשאנשים לא מבינים שחיות טרופיות, מקומן בטבע

סחר בבעלי חיים הוא תופעה נפוצה, שרבים לא מודעים להשלכות הנוראיות שלה על בעלי החיים. ואם לא מספיק שקונים כלבים וחתולים בחנויות, הרי שבישראל (כמו בכל העולם, לצערנו) מוכרים גם חיות שבפירוש לא אמורות להיות בכלוב או באקווריום בתוך בית. מפנק ככל שיהיה. מקומן של חיות אלה בטבע. אז מה עשתה איגואנה אבודה בחניון התת קרקעי של קניון עזריאלי?

השבוע קיבלו באגודת צער בעלי חיים תל אביב שיחת טלפון מוזרה, המדווחת על הימצאות חרדונית במרכז הקניות בתל אביב. סייר האגודה הגיע לשם, ומצא אותה בחניון, בין הרכבים. מהאגודה נמסר כי " היא זקוקה לתנאי לחות וחום, איננה ניתנת לביות מלא ומעדיפה בד"כ להימנע ממגע בני אדם. לצערנו, סחר באיגואנות גדל משנה לשנה. אגודת צער בעלי חיים בישראל ת"א, מגנה כל פעולה של סחר בבעלי חיים באשר הם. במיוחד ומדובר בבעלי חיים טרופיים. גם וניתן הטיפול הטוב ביותר לאותו בעל חיים בכלוב, אין להשוות בין חיי חופש בטבע.

הוראות שימוש

עלויות החזרת האיגואנה לביתה הטבעי באפריקה גבוהות מדי והאגודה לא יכולה לעמוד בהן, ולכן מחפשים לאיגואנה בית מאמץ. אבל לא כל אחד יכול לגדל איגואנה, ומי שבאמת אוהב בעלי חיים, חשוב שיקפיד על התנאים, או שיימנע מאימוץ חיות טרופיות. " כל עוד תופעת הסחר קיימת חשוב להדגיש שאיגואנות בשבי זקוקות לתנאים מיוחדים:", מדגישים באגודה, " הן צריכות אזור מחיה גדול הכולל ענפים גדולים המאפשרים טיפוס בדומה לסביבתן הטבעית. מומלץ לבנות תא מעץ בשילוב עם חלון זכוכית וחלונות רשת לאוורור. בתחתית התא מומלץ לשים מצע קל לניקויהחלפה כגון דשא סינטטי או עיתונים. שמירה על ניקיון התא חשובה במיוחד.

כחיות טרופיות, איגואנות דורשות טמפרטורה ולחות סביבתית גבוהות. בתוך התא צריך להיות משרע טמפרטורה בין 32 מעלות (על הענף הסמוך למנורת החימום) ו- 26 מעלות (באזור מרוחק ממנורת החימום). בשעות הלילה הטמפרטורה בתא צריכה יכולה להיות מעט נמוכה יותר. לא מומלץ לתת לאיגואנה להסתובב חופשי בבית לפרקי זמן ארוכים, שכן הטמפרטורה, התאורה והלחות אינם מתאימים (בד"כ הלחות נמוכה מדי ובחורף קר מדי). כמו כן האיגואנה היא בעל חיים צמחוני שלא ניזון מבשר".

האיגואנה מחפשת בית חם (ולח). אימוץ חרדונית מותנה בניסיון גידול איגואנות. בביתו של המאמץ יהיה תא העונה על הקריטריונים הנ"ל. כל המעוניין לאמץ מוזמן להתקשר לטלפון: 1599-50-2005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully