וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: לינדנשטראוס ידון עם פישר בהדחת דנקנר

צבי זרחיה ומוטי בסוק

2.9.2009 / 7:07

מבקר המדינה ייפגש היום עם הנגיד לדון בהליך שקדם להדחת יו"ר הפועלים ובמערכת הפיקוח על השכר בבנק ישראל, בהמשך לבדיקה שמבצע לינדנשטראוס בחודשים האחרונים

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, ייפגש היום עם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. השניים ייפגשו בעניין החקירה שמנהל משרד המבקר בנוגע להדחתו של יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר.

המבקר אמור לבחון את התנהלות בנק ישראל בפרשה. לינדנשטראוס ופישר ישוחחו בנוסף על המנגנון המוצע לפיקוח על השכר בבנק ישראל.

לינדנשטראוס התחיל לחקור את התנהלות בנק ישראל בעניין הדחתו של דנקנר בסוף מאי 2009, בעקבות פגישה שקיים עם שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים. אריסון התלוננה בפני המבקר על פישר ועל המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו. בפגישה עם לינדנשטראוס השתתפה גם אפרת פלד, מנכ"לית אריסון אחזקות.

לינדנשטראוס קיבל מסמכים בעניין מאריסון ומבנק ישראל, אך לא קיבל את כל החומר הדרוש לו מהבנק המרכזי. פישר ביקש להיפגש עם לינדנשטראוס בעניין, ובעקבות הפגישה יחליט לינדנשטראוס כיצד לנהוג.

בנק ישראל הוא גוף שמבוקר על ידי מבקר המדינה, ולכן בסמכותו של המבקר לחקור את התלונה שהגישה אריסון. הנגיד פישר צפוי להסביר ללינדנשטראוס את המניעים מאחורי החלטות בנק ישראל בעניין דנקנר, וינסה לענות על טענות אריסון בנוגע למהלכי בנק ישראל.

בנוסף ינסה הנגיד ינסה גם להזים את טענות לינדנשטראוס לגבי מנגנון הפיקוח החדש על קביעת השכר בבנק ישראל, המופיע בהצעת חוק בנק ישראל החדש.

לדעת לינדנשטראוס, החוק החדש אינו יוצר פיקוח הולם על השכר בבנק ישראל. הנגיד יסביר למבקר את המנגנון שהציע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויטען כי הוא הולם את המטרה שלשמה יוקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully