וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים דרוזים תקפו תחנת משטרה בעוספיה

קובי מנדל

1.9.2009 / 7:43

עשרות צעירים דרוזים צרו אמש על נקודת משטרה לא מאויישת בעוספיה, במחאה על מעצר אנשי דת דרוזים. לאחר התערבות של המשטרה ושל מנהיגים דתיים נפסקו ההתפרעויות

נקודת המשטרה בעוספיה, שניזוקה הלילה על ידי צעירים דרוזים, תיסגר לצורך שיפוץ, כך הוחלט במשטרת מרחב החוף. למקום נגרם נזק הכולל שמשות מנופצות וכן ארון שעלה באש לאחר שהוצת. במקביל, המשטרה ממשיכה לחקור את האירוע ופועלת לעצור את המעורבים שהיו במקום ולקחו חלק בהתפרעויות.

בלילה הודיע ניצב שמעון קורן, מפקד המחוז הצפוני במשטרה, כי "ההתפרעות בעוספיה למעשה הסתיימה. עם הגעת השוטרים לנקודת המשטרה שהותקפה, האלימות נפסקה. אנחנו נמשיך בחקירה ונבצע מעצרים בהמשך", אמר קורן.

כמה עשרות צעירים דרוזים צרו אמש על נקודת המשטרה בעוספיה, בעת שזו היתה לא מאוישת. הצעירים השליכו לעבר נקודת המשטרה בקבוק תבערה שגרם נזק למקום, וכן הובערו צמיגים. הצעירים יידו אבנים לעבר נקודת המשטרה וניפצו את חלונותיה. לא היו נפגעים באירוע.

הדרוזים מוחים על מעצר שני אנשי דת, תושבי הכפר בית ג'אן, בשל בנייה בלתי חוקית, וזאת על פי החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה.

"מדובר באירוע חמור של פגיעה בסמל שלטון", אמר ניצב קורן על האירוע. הוא הוסיף כי "לא נאפשר לאותם מסיתים קיצוניים ופורעי חוק אשר ניצלו את העובדה ששוטרי הנקודה לא היו במקום לבצע את מבוקשם. מול קיצוניים אלו נשתמש בכל האמצעים ונמצה איתם את הדין".

בעקבות ההתפרעות בנקודת המשטרה הסמוכה לעוספיה שבכרמל, הוזעקו כוחות משטרה מיוחדים למקום. במקביל, נפגשו מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, מואפק טריף, וניצב שמעון קורן, מפקד מחוז הצפון במשטרה. בפגישה, דרש טריף את שחרורם של שני אנשי הדת העצורים, אולם במשטרה הסבירו כי רק בית המשפט יכול להורות על כך.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מגלי וואהבה (קדימה), תושב בית ג'אן מגדיר כ"לגיטימית" את מחאת הדרוזים , אך מציין כי הדבר חייב להיעשות במסגרת החוק. וואהבה קרא לשחרור שני השייחים וציין כי מדובר בעונש לא פרופורציונלי. "ההחלטה שלא לשלם את הקנסות הינה החלטה של מנהיגות הציבור הדרוזי, זאת מכיוון שמדובר במדיניות מכוונת של רשויות המדינה המתעלמות מהצרכים של הדרוזים וכמעט לא מאפשרות לבנות כחוק", אמר וואהבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully