וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: "הסתיים המיתון בארה"ב"

נמרוד הלפרן

1.9.2009 / 20:13

אנליסטים בכירים באמריקה העריכו כי הזינוק שנרשם בפעילות מגזר הייצור מבשר על תום המשבר. "מדד ISM הוא מנבא מצוין לכלל הפעילות הכלכלית בארה"ב"

הזינוק במדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב בחודש אוגוסט, עליו דיווח היום מכון המחקר ISM, מסמן את סוף המיתון החמור ביותר שידעה הכלכלה האמריקאית מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת, העריכו כלכלנים.

"זהו הסימן הברור ביותר עד כה כי המיתון הסתיים", אמר הכלכלן הראשי של שירות economy.com של חברת מודי'ס, מרק זנדי, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "בחודשים הקרובים, הנתונים צפויים להיות חזקים יחסית הודות לכל התמריצים הכלכליים", הוסיף.

"העלייה במדד פעילות הייצור של ISM לרמה שמעל 50 נקודות והזינוק ברכיב ההזמנות החדשות של המדד לרמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2004 הם מהסימנים הברורים ביותר לכך שהמיתון הסתיים", אמר הכלכלן ג'ון ריידינג מחברת rdq אקונומיקס, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

"בהתחשב בכך שהמדד נחשב למנבא טוב מאוד במונחים היסטוריים לפעילות הכלכלית בארה"ב , מדד ISM סיפק ראיות נוספות לכך שייתכן שהמיתון הכלכלי בארה"ב הגיע לסיומו", אמר הכלכלן מילן מלריין מחברת td סקוריטיס, לאתר מרקטווץ'.

"המיתון במגזר הייצור הסתיים", אמר הכלכלן ג'ונתן בסיל מבנק קרדיט סוויס בראיון לרויטרס. "לא מדובר בהכרח באירוע של חודש אחד. הדבר מצביע על כך שהפעילות הייצור תמשיך להתאושש", הוסיף.

לראשונה זה 19 חודשים - מדד הייצור עולה מעל לרמת 50 הנקודות

הפעילות במגזר הייצור בארה"ב צמחה באוגוסט בראשונה מאז כניסת כלכלת ארה"ב למיתון. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה באוגוסט לרמה של 52.9 נקודות לעומת 48.9 ביולי, מסר היום מכון המחקר ism. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו עלייה של המדד לרמה של 50.5 נקודות.

זו הפעם הראשונה זה 19 חודשים שהמדד עולה מעל לרמה של 50 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה זו משקפת צמיחה בפעילות הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על ירידה בפעילות. רכיב ההזמנות החדשות של המדד זינק באוגוסט לרמה של 64.9 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2004 - לעומת רמה של 55.3 ביולי.

עוד בחזית המקרו היום: מספר החוזים שנחתמו לרכישת בתים קיימים בארה"ב גדל ביולי בשיעור חד מהצפוי, והשלים עלייה חודשית שישית ברציפות - רצף העליות הארוך מעולם. מספר החוזים גדל ביולי ב-3.2% לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2007, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (nar). כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של 1.5%. לעומת יולי 2008, גדל מספר החוזים שנחתמו ביולי ב-13%.

עם זאת, למרות האופטימיות לגבי שוק הדיור, סיפקה חזית המקרו גם נתונים פחות חיוביים היום. הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו ביולי ב-0.2% לעומת יוני, לרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2004, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו כי הוצאות הבנייה יישארו ללא שינוי לעומת יוני. עם זאת, משרד המסחר תיקן את נתוני חודש יוני כלפי מעלה לירידה של 0.1% לעומת ירידה של 0.3% שעליה דווח במקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully