וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסקר נכנע: יפחית 6 מיליארד ש"ח מפנסיית העובדים

אבי בר-אלי

1.9.2009 / 18:28

בדרך לסכסוך נוסף במשק החשמל? דירקטוריון החברה נענה לדרישת רשות נירות ערך להפחתה מקרנות העובדים. פרסום הדו"חות הכספיים נדחה בחודשיים

רשות ניירות ערך הסכימה לדחות את מועד פרסום דו"חותיה הכספיים של חברת החשמל לרבעון השני של 2009 עד לסוף חודש אוקטובר, כך נודע ל-TheMarker. זאת, לאחר שדירקטוריון החברה הסכים לאמץ את הנחיית הרשות למחוק 6 מיליארד שקל מהתחייבויותיה הפנסיוניות. לפיכך, תינתן לחברה שהות של חודשיים לתיקון מיידי ורטרואקטיווי של דו"חותיה הכספיים.

בשבוע שעבר הורתה רשות ניירות ערך לחברת החשמל לתקן את דו"חותיה הכספיים רטרואקטיווית ומיידית. זאת, בעקבות דו"ח אקטואר החברה, לפיו נופחו לכאורה ההתחייבויות הפנסיוניות של חברת החשמל בשנים האחרונות, בהתבסס על הנחות אקטואריות שרירותיות. ההחלטה גררה תגובות נזעמות מן הוועד, שטען כי אין כל סיכוי להידברות כלשהי עם העובדים עד הפיכת ההחלטה.

"זו הכרזת מלחמה", אמר בסוף השבוע יו"ר ועד העובדים הצפוני יעקב דבידה. "לאחר סיפור חריגות השכר וההחלטה הזו, נוצר הרושם כאילו המדינה עושה כל שביכולתה כדי לסכל את המשא ומתן בין הצדדים. הפנסיה של העובדים היא קו אדום", הוסיף דבידה.

מחיקת הפער שנוצר במצבת התחייבויותיה הפנסיוניות של החברה היא חשבונאית בלבד, ואינה כרוכה בפגיעה בתשלומי הפנסיה של העובדים. לאור זאת, הביעו בסוף השבוע גורמים בממשלה תמיהה נוכח מחאת העובדים, וטענו כי בהליך המשא ומתן דווקא יכולים העובדים להגיע לסיכום ראשון על הצמדת קצבאות הפנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully