וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים הדיון במשפט קצב: ל' העידה 7 שעות

גלעד גרוסמן

1.9.2009 / 17:47

הדיון הראשון במשפטו של הנשיא לשעבר החל הבוקר. ל' מבית הנשיא העידה במשך שבע שעות על מעלליו של קצב. בגזרתו שומרים על שתיקה רועמת

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

שלוש שנים לאחר ש"פרשת קצב" נחשפה בתקשורת, החל הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב שלב העדויות במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב, הנאשם בעבירות של אונס, מעשה מגונה והטרדה מינית של שלוש נשים שעבדו תחתיו בהיותו נשיא ושר התיירות.

קצב ועורכי דינו, אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, סרבו להגיב לכלי התקשורת בתום הדיון הראשון במשפטו. במשך קרוב לשבע שעות, העידה היום ל' מבית הנשיא במשפט, שלפי כתב האישום, קצב חיבק אותה וניסה להריח את שערה.

קצב הגיע לבית המשפט בתל אביב לצורך פתיחת הדיונים במשפטו וסירב לדבר עם התקשורת לפני כניסתו לאולם. בחודש מאי, בעת פתיחת המשפט, אמר קצב כי הוא יוצא "למאבק קשה וארוך לטיהור שמי, ואני מבטיח פעם נוספת, כי בעזרת השם, אני אשאר זכאי". ל' אחת המתלוננות תעלה היום על דוכן העדים ותתייצב מול הנשיא לשעבר.

יועץ התקשורת של קצב עו"ד אמנון שומרון אמר כי "אחרי שהתקשורת כבר סיימה לשפוט ולהרשיע את קצב אנו מבקשים לאפשר גם לבימה"ש לבחון בשקט את העדויות ואת חומרי החקירה ולהגיע להחלטה עניינית".

הדיונים עצמם יתנהלו בדלתיים סגורות, כמקובל במשפטים של עבירות מין. בשלב זה לא יפורסמו עדויות המתלוננות, אולם השופטים אמרו כי ישקלו לפרסמן בעתיד. בחודש הקרוב צפויים 11 דיונים במשפט – שניים עד שלושה בכל שבוע. במקור קבעו השופטים שיתקיימו ארבעה דיונים בשבוע, אולם לבקשת הסנגורים הסכימו השופטים להפחית את מספר הדיונים בשבוע.

האישום נגד קצב הוגש בחודש מרץ, לאחר שברגע האחרון החליט הנשיא לשעבר לחזור בו מהודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, ממנו נמחק סעיף האונס. עסקת טיעון שאושרה בבית המשפט העליון ברוב זעום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully