וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי הדיור יתייצבו ואף ירדו במעט"

מיכאל רוכוורגר

1.9.2009 / 15:44

ממלא מקום מנכ"ל אזורים יעקב סיסו העריך כי ההתייצבות תתרחש כבר בחודשים הקרובים ובעקבותיה תירשם ירידה של אחוזים בודדים במחירי הדירות

"מחירי הדיור יתיצבו בזמן הקרוב ואף ירדו באחוזים בודדים", כך אמר היום (ג') יעקב סיסו, ממלא מקום מנכ"ל אזורים , יום לאחר פרסום דו"חות החברה. סיסו נשמע אופטימי לגבי עתידה של אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, ואמר: "אזורים היתה ותישאר אחת מחברות הבנייה למגורים המובילות בישראל".

לדבריו, "בעקבות המשבר בחנו את המגמות השונות בשוקי הנדל"ן והחלטנו להתמקד בבנייה למגורים בישראל. זאת לאחר שזיהינו את שינוי המגמה בשוק בחודשים האחרונים שבא לידי ביטוי בעלייה בביקושים ובמחירים. בעקבות כך עידכנו את תוכנית העבודה, כך שהשנה אנחנו מתכוונים להתחיל בבנייה של כ-800 יחידות דיור", אמר סיסו.

את התחזיות האופטימיות מבסס סיסו על כך שבמהלך המחצית הראשונה של השנה אזורים מכרה 328 דירות בהיקף כספי כולל של כ-278 מיליון שקל, כשרק ברבעון השני מכרה החברה כ-190 יחידות דיור בהיקף של 169 מיליון.

החברות יגבירו את קצב הבנייה

"בעקבות קצב הגידול במכירת הדירות עידכנו באפריל את תחזית המכירות מ-505 ל-570 עד סוף השנה, וכעת אם נמשיך למכור בקצב של 190 דירות לרבעון, אני מניח שנעבור את התחזיות בלי בעיות ונגיע לקצב של מעל 750 דירות מכירות השנה", הוסיף סיסו.

ממה נבעו לדעתך העליות במחירי הדירות בחודשים האחרונים?

"מדובר במכלול דברים שהעיקריים שבהם הינם: חוסר היצע של קרקעות זמינות לבנייה; הססנות מצד היזמים לקדם את הפרויקטים לצד הקשחת התנאים על ידי הבנקים, ובנוסף לכך ניצול הריבית האפסית ששררה במשק על ידי כאלו שבחרו להשקיע בנדל"ן. כל אלה גרמו לחוסר שיווי משקל, שבו צד ההיצע לא יכול לספק את צד הביקוש".

ומה תחזיות שלך לגבי רמות המחירים בתקופה הקרובה?

"המחירים צפויים להתייצב ואנחנו נראה ירידה של אחוזים בודדים, שכן חברות כמו אזורים יגבירו בחודשים הקרובים את קצב הבנייה וכך יוכלו לאזן את אותו עודף הביקוש שנוצר לאחרונה".

האם דבר דומה יקרה גם בשוק מגורי יוקרה?

"פלח שוק זה יהיה האחרון שיצא מן המשבר, אך כבר עכשיו ניתן לראות ניצנים ראשונים של התאוששות, כשגם אנחנו הצלחנו למכור 5 דירות בפרויקט היוקרה 'קינג דיוויד' בירושלים תמורת 7,000-10,000 דולר למ"ר ונקווה שמגמה זו תימשך גם בעתיד".

עד כמה הבנקים לוחצים אותכם להקטין את המינוף הפיננסי?

"היחסים שלנו עם הבנקים ממשיכים להיות מצוינים. הם יודעים לנתח היטב את המצב הפיננסי האמיתי של אזורים, וממשיכים לתת לנו מימון לפרויקטים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully