וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח נוסף: "עסקת שליט - בימים הקרובים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.9.2009 / 14:41

העיתון המצרי, אל-מסריון, מדווח כי בימים הקרובים תושלם העסקה לשחרור החייל החטוף. "היא תוכרז בביקור של ראש המודיעין המצרי בישראל. החתימה על העסקה תתבצע במצרים"

"בימים הקרובים תושלם העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט" – כך דיווח היום (שלישי) העיתון המצרי "אל-מסריון". על פי הדיווח מפי מקורות מצרים, חמאס וישראל עומדים להתגבר על כל המכשולים והמחלוקות במגעים לגיבוש העסקה.

המקורות טענו עוד כי ההכרזה על גיבוש העסקה צפויה להתבצע במהלך ביקורו הצפוי של ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן לישראל בימים הקרובים. "על פי העסקה, ישראל תשחרר 450 אסירים בשלב ראשון תמורת העברת שליט למצרים. לאחר ששליט יועבר לישראל, תשחרר ישראל 550 אסירים נוספים", דיווחו.

לטענת המקורות, החתימה על עסקת שליט צפויה להיערך במצרים "וזאת כניסיון לפייס את מצרים שהביעה מורת רוח רבה לאחר שגרמניה החלה באחרונה לתווך בין ישראל לחמאס". על פי הנטען בדיווח, יותר מ-100 אסירי חמאס יגורשו במסגרת העסקה לסוריה, סודן ותימן.

"חמאס העדיף שהאסירים יגורשו לחו"ל מאשר שימשיכו לשבת בבתי הכלא בישראל לאחר שהבין כי ישראל לא תסכים לשחררם או להבטיח שלא תפגע בהם לאחר שחרורם", מסרו המקורות. עוד דווח כי בחמאס בוחנים אפשרות להשיב את מאה האסירים שיגורשו לחו"ל אל רצועת עזה לאחר שמצרים תאפשר להם לעבור דרך מעבר רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully