וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה את דירוג החוב של אפריקה

טל לוי

1.9.2009 / 12:14

באיחור של יומיים, הדירוג של אפריקה ירד ב-10 דרגות מרמה של BBB+ ל-CCC עם תחזית דירוג שלילית. בחברת הדירוג יכניסו את איגרות החוב של החברה למעקב

באיחור של יומיים, נזכרו בחברת הדירוג מעלות להוריד את דירוג החוב של אפריקה ישראל (4.74% , 4661.0) בלא פחות מ-10 דרגות: מ-BBB+ ל-CCC. חברת הדירוג מידרוג הודיעה אתמול כי איגרות החוב של אפריקה ייכנסו לרשימת מעקב. מעלות מעניקה אופק שלילי לדירוג בשל "השלכות שליליות צפויות על הדירוג אשר צפויים להתממש במידה שהחברה תגיע להסדר אשר להערכתנו יכלול מאפיינים שונים המגלמים אי עמידה בתשלומי הקרן ו/או הריבית של איגרות החוב במועדן".

קבוצת אפריקה דיווחה ביום ראשון על הפסד של 1.3 מיליארד שקל ברבעון השני של 2009. הנהלת החברה אף הודיעה אתמול כי תוכל לשלם לבעלי החוב עד שנת 2011 אולם לאחר מכן קיימת אי ודאות. בעקבות כך, מעוניינת אפריקה לפתוח במו"מ מול הנושים במטרה להגיע להסדר חוב שיכלול, כנראה, פריסתו לזמן ארוך יותר או ויתור על חלקו. איגרות החוב של אפריקה צללו ביומיים האחרונים וכעת הן מציעות תשואה של עד 350% המשקפות את אי האמון של המשקיעים ביכולת ההחזר.

במעלות מציינים כי הורדת הדירוג נובעת מהשפעת התמשכות המשבר העולמי על פעילות הנדל"ן והייזום של החברה, בעיקר בארה"ב, אשר באה לידי ביטוי בהמשך עיכובים בהשכרת נכסים ובמכירת דירוג בפרויקטים מהותיים, בירידה מהותית בשווי פרויקטים ובעיקר בשווייו של פרויקט הטיימס אשר גרמה אף לחריגה מהתניות מול ההלוואה הבכירה. כמו כן, מכירת קרקע בהפסד מהותי וכן עיכוב במימושי נכסים.

להערכת מעלות, התמשכות המשבר בארה"ב מזיקה לנזילותה של החברה בשל גידול בצרכי ההשקעה בפרויקטים הקיימים, עצירת מימון ואשראים וכן סטייה מתוכניות ההשקעה הקודמות. במעלות גם מצטטים את הדו"חות הכספיים של אפריקה ובעיקר ההפניה של רואי החשבון כי תוכניות ההנהלה כוללות בין השאר משאים ומתנים עם בנקים לדחיית מועדי פירעון ההלוואות וארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב של החברה וכן הודעת החברה בדו"חותיה הכספיים כי בשל התמשכותו של המשבר בשווקים העיקריים בהם פועלת החברה (בעיקר ארה"ב ורוסיה) והקושי בקבלת מימון בתנאי השוק הנוכחייים, אישר דירקטורון החברה את המלצת ההנהלה להתחיל בהליך של בחינה וארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה כלפי כלל מחזיקי איגרות החוב.

במעלות מציינים כי "בכוונתנו לבחון מקרוב את תנאי ההסדר לכשיתגבש ואת השפעתו על דירוג האג"ח של החברה במידה שיכלול מאפיינים שלהערכתנו יגלמו אי עמידה בתשלום מלוא האג"ח ובמועדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully