וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "כניסת השרים לכלא - מהלך הכרחי"

פנחס וולף ואיילה חננאל

1.9.2009 / 12:04

בניזרי והירשזון החלו היום לרצות את עונשם בכלא ובמערכת הפוליטית כבר מגיבים. לבני: "יש כאן תועלת חברתית גדולה לחברה הישראלית". ריבלין: "מי שסרח והורשע חייב לשלם המחיר"

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד ונעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות אילן שניג)

המערכת הפוליטית מגיבה היום (שלישי) על כניסתם לכלא של השרים לשעבר שלמה בניזרי ואברהם הירשזון. יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה כי "דווקא ביום הזה, 1 בספטמבר, בו חוזרים התלמידים לספסלי הלימודים אנו עדים לתהליכים משפטיים, כתבי אישום וכניסה לכלא של שרים לשעבר. אני חושבת שחוסננו כחברה תלוי בין השאר ביכולת שלנו לאפשר למערכת המשפט לפעול ולעשות את שעליה לעשות".

לדברי לבני, "ראינו במהלך השנים האחרונות את השחיתות שחדרה למערכות השונות במדינת ישראל ואני חושבת שהתהליך שאנו רואים היום הוא חשוב, הכרחי ומעיד על חוזקה של הדמוקרטיה הישראלית. יש כאן תועלת חברתית גדולה מאוד לחברה הישראלית".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר כי "זהו יום עצוב לכנסת, העושה מאמץ אדיר לשקם את מעמדה בעיני הציבור. מי שסרח והורשע בבית משפט חייב לשלם את המחיר על מעשיו, ואולי יהיה זה פתח לשינוי האווירה והתרבות השלטונית". את הדברים אמר ריבלין בפגישה עם שגרירת דנמרק בישראל ליסלוט פלסנר. ריבלין ציין עוד, כי על אף משבר האמון שמתרחש בישראל בין הציבור לחלק ממנהיגיו, ועל אף היחס הביקורתי מאד כלפי השלטון, הוכח היום שוב כי בישראל הכל שווים בפני החוק.

חברת הכנסת רונית תירוש אמרה כי "השיעור החשוב ביותר היום מתקיים בכלא מעשיהו, שם לומדים על השיוויון בפני כל אזרח. ושם גם רואים את הסכנה לדמוקרטיה בכך שהתגודדו במקום אנשים שהטיחו נאצות וקללות בבית המשפט".

בניזרי פנה הבוקר בכניסה לכלא מעשיהו לפעילי ש"ס שהגיעו ללוות אותו, "אני מודה לכם על כל השנים הטובות. ואני מקווה כי אחזור אליכם במהרה". פרקליטו של בניזרי, עו"ד אבי חימי, אמר הבוקר כי מרשו יבקש חנינה מנשיא המדינה שמעון פרס. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) שנמצא מחוץ לכותלי כלא מעשיו אמר הבוקר כי "בית המשפט קבע תקדים על גבו של אדם חף מפשע שלא לקח כסף לכיסו. אפילו העד נגדו משה סלע אמר שהינו מלא חרטה. היום אנו מגיעים לכאן בתחושה קשה".

גם שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון הגיע הבוקר לכלא חרמון, שם יחל לרצות עונש של חמש וחצי שנות מאסר. הירשזון הגיע כשהוא מלווה בשני בניו. הוא צעד כמאה מטרים עד לשער הכלא ואמר לעיתונאים "בוקר טוב ומעבר לכך איני מעוניין לומר דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully