וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לתלמידים: "די להתבכיינות על שליט"

פנחס וולף, רמי שני ונעמה טלמור

1.9.2009 / 12:42

כמיליון וחצי תלמידים חזרו ללימודים. רה"מ והשרים סיירו בבתי הספר ונתקלו בשאלות קשות. השר ברק: "פועלים לשחרור שליט, אך לא בכל מחיר"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: נעם כהן, שי מכלוף וגדעון צנטנר)
(עריכה: גדי וינסטוק)

שרי הממשלה והעומד בראשה הגיעו היום (שלישי) לבתי הספר השונים בארץ לרגל פתיחת שנת הלימודים תש"ע. התלמידים בבתי הספר לא עשו חיים קלים לשרי הממשלה והחלו לשאול אותם על הנושאים עליהם הם אמונים.

הנושא הרגיש של החזרת החייל החטוף גלעד שליט עלה בפגישות בין השרים וראש הממשלה לתלמידי בתי הספר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הבוקר עם שר החינוך גדעון סער לבית הספר "יחד" במודיעין. לימד את הילדים על מורשת מודיעין בתקופת החשמונאים ולאחר מכן ענה לשאלותיהם של התלמידים. התלמידה יעל שאלה מתי יחזירו את גלעד שליט. בתשובה אמר נתניהו: "אנחנו לא מפסיקים לעבוד בכיוון הזה". מפגש עם תלמידי כיתה ג', סיפר נתניהו כי כשהוא היה בגילם "היו שני דברים שחיזקו אותנו. היינו ביחד כל הזמן. לא היה הבדל בין חילונים לדתיים או בין ספרדים לאשכנזים. ידענו למה אנו שייכים".

גם שר הביטחון אהוד ברק נתקל הבוקר בשאלה מה עושה הממשלה כדי לשחרר את ושליט והגיב במילים חריפות "אני מציע לכולם, לחשוב עד הסוף, על המשמעות של המהלך הזה. אני אומר שלא בכל מחיר ולא בכל מצב. כל הזמן נעשות פעולות לשחרור גלעד שליט על ידי טובי המוחות של מדינת ישראל. טוב שהציבור קורא לכך. טוב שצעירים דורשים לחפש כל דרך להביא את שליט הביתה. אבל אני מציע לעצמנו לא להתחיל לחשוב במושגים של התבכיינות, של איבוד חוט השדרה, של ספקנות לגבי הדרך. עמדנו בדברים קשים מאוד ועוד מחכים לנו דברים קשים מאוד.

"אין מקום להתבכיינות"

שר החינוך גדעון סער שמסייר עם נתניהו אמר כי מדובר בשנה חדשה והתחלה חדשה. "ראש הממשלה הטיל עלי את המשימה הכבדה - מהאחריות על שתי בנותיי לשני מיליוני תלמידים. אנחנו מרגישים רוח חדשה שבאה לידי ביטוי בפתיחה חלקה של שנת הלימודים וגם בכיווני עשייה שחלקם כבר בשלבי ביצוע וחלקם עוד בשלבי תכנון. נעשה הכל כדי שהתלמידים יקבלו את הטוב ביותר. אנחנו יוצאים לדרך של הנחלת ערכים ושיפור הישגים".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הגיעה לבית הספר "בית חינוך צופית" במושב צופית לרגל פתיחת שנת הלימודים. במהלך הסיור אמרה לבני כי היא מתרגשת לראות את הילדים שמתחילים היום שנת לימודים חדשה. לבני פנתה לתלמידים בהצעות לקראת שנת הלימודים החדשה. "ראשית, אני יודעת שכל אחד מכם רוצה להצליח בלימודים", אמרה. "אם מישהו יאמר לכם שאתם לא יכולים לעשות משהו, אל תאמינו לו. כל אחד מכם יכול לעשות כל מה שהוא מאמין בו. רק אם תרגישו זאת בתוככם, תוכלו לעשות כל מה שאתם מאמינים בו".

לבני ביקרה גם בבית הספר שבח מופת בתל אביב והתייחסה למצב בעזה: "כאשר יש טרור צריך להגיב בכוח. אמרתי כבר לפני מבצע עופרת יצוקה וגם במהלך המבצע ולאחריו כי כאשר יורים עלינו יש להגיב בכוח לפחות בירי אם לא במבצעים רחבים יותר", אמרה לבני. "חמאס הבין לאחר המבצע שישראל לא תקבל מציאות שבה אזרחיה מאוימים ומותקפים באופן יום יומי. אני מתנגדת לכל דיאלוג עם החמאס. לא מאמינה בהודנות ובהסכמים עמם ולא חושבת שמהם יצמח השלום".

בנוסף, יו"ר האופוזיציה דיברה על החייל החטוף, גלעד שליט ואמרה כי: "מדובר בנושא שמכאיב לכל אזרח בישראל. זה הנושא היחיד שסביבו צריך להתנהל משא ומתן עם חמאס. מחויבותנו להחזירו הביתה אך עלינו להבין שבצד השני קיים ארגון טרור רצחני וקיצוני שמנצל את דאגתנו הכנה לשלומו. לכן דווקא התבטאויות של פוליטיקאים, שמדברים על תשלום מחירים והתבטאויות אחרות מנוצלות על ידי החמאס ומזיקות לעניין עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully