וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקה שמתחת לצלחת

אייל דץ

1.9.2009 / 11:37

כבר ידוע שתעשיית המזון היא מהמזהמות ביותר בעולם. מי מרוויח מכך, ומה ניתן לעשות בנידון? קורס חדש של המכללה החברתית-חברתית בא לתת מענה

בשנים האחרונות אנו עדים לעוד ועוד מחקרים המצביעים על כך שתעשיית המזון היא אחת התעשיות המזהמות ביותר. דו"ח של האו"ם אף קובע כי תעשיית המזון מהחי יוצרת את זיהום כבד ומזיק יותר אפילו מתחבורה. קורס חדש שיפתח השבוע במכללה החברתית-כלכלית יעסוק בסוגיה זו ובקשר שבין מזון, סביבה, חברה וכלכלה.

מדוע המונים בעולם סובלים מרעב בעוד אחרים מתפוצצים מאוכל? מדוע הזיהום הסביבתי מתעשיית המזון עולה על אלו של תעשיות אחרות? שאלות אלו ונוספות יעלו בקורס העונה לשם "הפוליטיקה שמאחורי האוכל" ושאמור לשנות את הרגלי התזונה שלנו או לפחות לחשוב פעמיים לפני שאנחנו מכניסים יצור חי לצלחת שלנו.

בין ההרצאות בקורס ניתן למצוא הרצאה של ערן בן ימיני, יו"ר התנועה הירוקה, העוסקת בטביעת הרגל האקולוגית של תעשיית המזון, הרצאתו של אייל בלוך, מהמכון לחינוך לקיימות, בנושא "שוק המזון הגלובלי ותנועת הסלואו פוד", ואפילו סדנת בישול ברוח האנתרופוסופיה שתעביר יוטקה הרשטיין, שפית מסעדת הרדוף. הקורס יתקיים במרכז "אלול" בקיבוץ רבדים.

בתאריכים 2/9- 18/11 , 20:30 , כל יום רביעי במרכז "אלול" בקיבוץ רבדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully