וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונס נכסיו של מיידוף עלול לתבוע את הדסה

סוכנויות הידיעות

1.9.2009 / 11:13

הכונס, אירווינג פיקארד, אמר כי הוא שוקל לתבוע קרנות צדקה שמשכו מחברתו של מיידוף יותר כספים ממה שהשקיעו, על מנת שישיבו את הרווח

כונס הנכסים של חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף, אירווינג פיקארד, אמר כי הוא שוקל לתבוע קרנות צדקה שמשכו מחברת ברנרד ל. מיידוף יותר כספים ממה שהשקיעו, על מנת שישיבו את הרווח.

בתוקף תפקידו, מאשר החוק לפיקארד להגיש תביעה נגד משקיעים שהרוויחו מההונאה של מיידוף, אף אם לא היו מודעים לדבר הונאת הפונזי המוערכת ב-65 מיליארד דולר. קרנות הצדקה אינן פטורות מתביעות שכאלה, אמר פיקארד בהודעת דואר אלקטרוני. "על פיקארד מונחת האחריות לאסוף את כל הנכסים שיוכל למצוא, ובאופן תיאורטי עליו להתייחס לכל הגופים המשקיעים באותה הדרך", אמר וויליאם ג'וזפסון מחברת פריד פרנק האריס שריבר.

פיקארד סירב לציין אילו ארגונים ללא מטרת רווח עלולים לעמוד בפני תביעה. "אנחנו נביט בכל מקרה לגופו לפני שנחליט אילו צעדים לנקוט", אמר פיקארד.

אגודת הדסה בארה"ב, אשר בין היתר בונה בתי חולים בישראל, השקיעה 40 מיליון דולר בחברה של מיידוף, ופדתה 130 מיליון דולר - כך לפי אדם המקורב לפרשה. הסמנכ"לית לשעבר של הדסה בארה"ב פירסמה באחרונה ספר על הרומן שהיה לה לכאורה עם מיידוף. בחודש מאי אמר פיקארד כי יתבע את כל המשקיעים שהרוויחו מהונאת מיידוף. החוק במדינת ניו יורק מאפשר לו לתבוע את הרווחים שהשיגו משקיעים מההונאה עד לשש שנים לפני מעצרו של מיידוף. תחת הנוסחה של פיקארד, הוא יכול לתבוע מהדסה להשיב 90 מיליון דולר. דובר הדסה, סטיב רבינוביץ', סירב להשיב לשאלת לבלומברג כמה כסף פדה הארגון במהלך 6 השנים האחרונות.

עד כה, דרש פיקארד כספים רק מאגודות צדקה שלטענתו היו צריכות להיות מודעות לדבר ההונאה. הוא תבע את המשקיע ג'פרי פיקוור, פילנטרופ ועורך דין, ואת אגודת הצדקה שלו בחודש מאי, בטענה שפיקוור הרוויח 6.7 מיליארד דולר עבורו ועבור העובדים עמו בתקופה של 20 שנה. קרן הצדקה של פיקוור נסגרה.

סטנלי צ'ייס, פילנטרופ שהשקיע במשך שנים בחברת ברנרד ל. מיידוף, נתבע גם הוא על ידי פיקארד. כונס הנכסים של מיידוף תבע ממנו מיליארד דולר. צ'ייס אמר לשופט כי ההונאה רוששה אותו וכי לא יוכל לעמוד בעלויות המשפט. גם קרן הצדקה שלו נסגרה.

עו"ד דיוויד שיהאן, המועסק אצל פיקארד, ציין כי כ-12 מיליארד דולר נפדו מהחברה של מיידוף בשנת 2008, כולל 5 מיליארד דולר שנפדו 90 לפני מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully