וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: ישראל מפיצה מחלות בקרב האסירים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.9.2009 / 10:36

שר האסירים הפלסטיני טוען כי ישראל מפיצה מחלות בקרב אסירים פלסטינים. לדבריו, באחרונה התגלו 25 מקרים חדשים של אסירים פלסטינים שחלו בסרטן

שר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע מאשים את ישראל בהפצת מחלות בקרב האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. לדבריו, באחרונה התגלו 25 מקרים חדשים של אסירים פלסטינים שחלו בסרטן: "זו תופעה מדאיגה שמהווה אינדיקציה להידרדרות המצב הבריאותי של האסירים הפלסטינים ולהיעדר טיפול רפואי מינימלי".

קראקע הזכיר את האסיר חמזה טראירה, 22, תושב כפר בני נעים מצפון לחברון, ששוחרר מהכלא לאחר שחלה בסרטן בפיו. "המקרה של טראירה הוא השני מזה מספר חודשים, שבו אסיר שחולה בסרטן משוחרר מהכלא. לפניו שוחרר פאיז זידאת שחלה באותו סוג סרטן וכעת הוא מטופל בירדן", אמר.

קראקע, בכיר בארגון פתח, האשים את רופאי שירות בתי הסוהר בישראל כי ידעו על המחלות הקשות של האסירים "אולם הם חיכו עד שהמחלה תחמיר ותגיע לשלב מתקדם". קראקע טען עוד כי אסירים פלסטינים רבים שמשתחררים מהכלא מתים מסרטן. "בכלא ישנם 1,500 חולים הזקוקים באופן דחוף לפיקוח רפואי ולטיפול ראוי", הוסיף.

קראקע הגדיל והזהיר מפני כך שישראל מבצעת ניסויים באסירים פלסטינים, "כפי שנחשף בתקשורת הישראלית". הוא קרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולסייע לאסירים הפלסטינים ולארגון הבריאות העולמי לחקור את נסיבות הידרדרות המצב הבריאותי של האסירים בבתי הכלא בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully