וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מטפלים בבעיות של כלבים גזעיים גדולים

ד"ר איל נחמיאס

1.9.2009 / 10:35

איך מטפלים בבעיות של כלבים גזעיים גדולים, ומה המזון המומלץ ביותר לחתולים? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

בין חתולי הרחוב שאני מאכילה יום יום ישנו גור בן כשלושה חדשים. הוא נראה בריא אבל כממששים את ראשו, בין האוזניים מרגישים מגע כמו של גרגרים. מה זה, והאם זה מסוכן?

יתכן ומדובר בגלדים על רקע של חוסר תזונתי ועיבוי מוגזם של העור כתוצאה מדלקת עור או פצעים שנגרמו מריב עם חתולים אחרים . בכל מקרה אם לא מדובר בפצעים מדממים או מוגלתיים או מגרדים ניתן לחכות ולתת פשוט מזון איכותי מרוכז בחלבון (רצוי מעל 40% חלבון) .לנקות יומית עם תמיסת סביעור ולהבריש בעדינות.

שלום, יש לנו פינצ'ר בן 11 שנים ומלפני שנה הוא התחיל לשמוע פחות ופחות עד שכיום הוא כבר ממש בקושי שומע, אלא רק רעשים חזקים או אם צועקים לו. מה ניתן לעשות?

לצערי אין היום עדיין למיטב ידיעתי מכשירי שמיעה לכלבים. אפשר לבדוק אם יש לכלבכם תופעה של ניוון עצבי הקרויה COGNOTIVE DYSFUNCTION הדומה לאלצהיימר לכלבים. תופעה זו עשויה להוביל לבעיות נוספות כמו הרטבה בבית, איבוד אוריינטציה בסביבתו ועוד. אפשר לנסות לטפל בטיפול תרופתי משולב בתזונה מיוחדת לכלבים מבוגרים עם דגש על חומצות שומן אומגה 3 וויטמין E.

יש לי גור קאנה קורסו בן 7 חודשים. הגור גדול ביחס לאחיו ומזה מספר חודשים הוא צולע על רגל קדמית. וטרינר ראה את הכלב וטען כי אין מה לדאוג, אך התופעה אינה חולפת. האם ייתכן כי קצב גדילתו המהיר ביחס לאחיו הכלב סובל מכאבי גדילה, או שמדובר בבעיה ברגליו?

גדילה של כלבים מגזעים גדולים בהחלט עלולה להיות מלווה בבעיות שונות. ביניהן בעיות כמו פנאוסטאיטיס שהיא מחלה של כאבי גדילה ודלקת של קרומי העצם, דלקות פרקים שונות, פגמים התפתחותיים כמו ניוון פרק הירך (או היפדיספלסיה) ועוד ועוד.

לאבחן את הבעיה אפשר על ידי מישוש ובדיקת צליעה איכותית על ידי וטרינר המתמצא בנבכי האורתופדיה ובעיות התפתחותיות. צילומי רנטגן הם כלי חשוב נוסף, לעיתים צילום אחד לא ייתן אבחנה סופית אך מעקב וצילומים חוזרים יעזרו לאבחון. במקרים מיוחדים ונדירים אפשר להיעזר בכלי אבחון נוספים כמו בדיקות דם , CT וארתרוסקופיה (מיכשור לצפיה בתוך המפרק).

תזונה מאוזנת ומוגבלת בכמות לעיתים היא חלק חשוב מאד מהמניעה של התופעות. במחקר תוחלת החיים שנערך על ידי חברת פורינה הוכח כי כלבים שקיבלו 25% פחות מהכמות המומלצת היומית לקו משמעותית פחות בבעיות כאלו.

אנחנו מאכילים את החתול שלנו במזון יבש ואיכותי. לאחרונה קראתי מספר כתבות ומחקרים שנעשו שבהם מומלץ להאכיל חתולים בבשר חי (לא מבושל או מטופל). מה הכי טוב ובריא לחתול וגם לטווח הארוך?

אנחנו מאכילים את החתול שלנו במזון יבש ואיכותי. לאחרונה קראתי מספר כתבות ומחקרים שנעשו שבהם מומלץ להאכיל חתולים בבשר חי (לא מבושל או מטופל). מה הכי טוב ובריא לחתול וגם לטווח הארוך?

בשר חי עלול לגרום לבעיות שונות ורבות. ביניהן קלקול קיבה על רקע של זיהום בחיידקים מזהמים, טפילי מעיים שונים חלקם אף מועברים לאדם, כמו טוקסופלסמה. המחקרים שקראת לא משקפים את המילה האחרונה בתחום תזונת חתולים ומגדלי חתולים ווטרינרים בכל העולם ממליצים חד משמעית לעשות שימוש במזון מסחרי איכותי. לא להתפשר על מזונות פשוטים וזולים אלא לבחור את המזונות בהמלצת הווטרינר.

מזון חתולים איכותי מאוזן מכיל לא רק חלבון אלא גם שילוב מתאים של מינרלים, ויטמינים, חומצות שומן חיוניות חשובות, סיבים תזונתיים, כמות מתאימה של שומן כמקור לאנרגיה ועוד. המלצתי החד משמעית היא לא להקשיב לכל עצות ה-BARF למיניהן, הסוף לרוב מגיע לווטרינר עם בעיות שונות ומגוונות. מדע התזונה התפתח מספיק שנים כדי להבין זאת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully