וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייס ממשיכה במסע הרכש ותקנה את פורטנט

ניר צליק

1.9.2009 / 9:35

פורטנט תמוזג לתוך אקטימייז. בעקבות הרכישה, היקף עסקי אקטימייז צפוי לעלות על 100 מיליון דולר ב-2010. מנכ"ל נייס: "התיאבון לסיכונים יגדל בעקבות התאוששות הכלכלה"

מסע הרכש של נמשך: אחרי שרכשה אמש את hexagon תמורת 11 מיליון דולר, חתמה נייס על הסכם לרכישת פורטנט (fortent), ספקית פתרונות תוכנה לניתוח הלבנות הון ומניעת פשעים פיננסיים עבור תעשיית השרותים הפיננסיים תמורת 73.5 מיליון דולר. פורטנט תמוזג עם אקטימייז, החברה הבת של נייס העוסקת באותם תחומים. משמעות הרכישה היא כי הסיכויים שנייס תרכוש בטווח הקרוב את ורינט הולכים וקטנים.

בין לקוחותיה של פורטנט נמנים barclays, jpmorgan chase, mizuho, royal bank of scotland ו-scotiabank. ל-fortent חפיפה מועטה בבסיס הלקוחות עם בסיס הלקוחות של אקטימייז וטכנולוגיית אנליזה משלימה לזו של אקטימייז.

לאחר הרכישה, תכלול רשימת הלקוחות של אקטימייז את מרבית הבנקים הגדולים בעולם, ובכללם עשרת הבנקים הגלובליים הגדולים. בעקבות הרכישה, היקף עסקי אקטימייז צפוי כעת להגיע ליותר מ-100 מיליון דולר בשנת 2010.

בהתאם לתנאי ההסכם, תרכוש נייס את עסקי ניהול הסיכונים והעמידה ברגולציה של פורטנט תהפוך לחלק מאקטימייז אשר ממשיכה לפעול כחברת בת בבעלות מלאה של נייס. עובדי פורטנט ישולבו כעובדי אקטימייז.

העסקה אמורה לתרום לרווחיות החברה החל מהרבעון הראשון של שנת 2010 בנטרול הוצאות הקשורות עם הרכישה, פחת בגין נכסים נרכשים בלתי מוחשיים ורישומים חשבונאיים מסויימים הקשורים במבנה העסקה.

פורטנט, אשר בסיסה בניו יורק ואשר היתה ידועה בעבר כ-searchspace, נוסדה בשנת 1993 והינה חלוצה בתחום של מודלים סטטיסטיים למניעת הלבנת הון. פתרונות החברה מומלצים על ידי איגוד הבנקים האמריקאי (aba) ונחשבים כסטנדרט בפועל עבור המוסדות הפיננסיים המובילים בעולם.

חיים שני, מנכ"ל נייס, אמר בעקבות העסקה" "עם השילוב שבין פורטנט ועסקי אקטימייז המוצלחים והגדלים, אנו מחזקים את האסטרטגיה של נייס להיות חברה בעלת עוצמה בתחומי הניתוח האנליטי לכל רוחב הארגון עבור תעשיית השירותים הפיננסיים". שני כי "השילוב שבין העוצמה של אקטימייז ויכולות ניתוח האינטראקציות של נייס, ממצב אותנו בעמדה מצוינת לסייע ללקוחותינו, הכוללים אלפי מוסדות פיננסיים גלובליים, לענות על הגל הצפוי של רגולציות חדשות."

בעבר, עם פרסום תוצאות הרבעון השני, אמר מנכ"ל נייס כי "התיאבון ללקיחת סיכונים יגדל בעקבות התאוששות הכלכלה". אנליסטים בשוק העריכו בשיחות כי הרכישה הגדולה הבאה של נייס תהיה בתחום הביטחון כבר במועד פרסום הדו"חות, וכעת, רכישה זו יוצאת אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully