וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון ובניזרי החלו בריצוי עונשם בכלא

איילה חננאל, קובי מנדל וגלעד גרוסמן

1.9.2009 / 10:02

השרים לשעבר שלמה בניזרי ואברהם הירשזון הגיעו היום לכלא בו ירצו את עונש המאסר. אלי ישי: "זה יום קשה מאוד". פרקליטו של בניזרי: "נבקש חנינה מהנשיא"

השר לשעבר שלמה בניזרי הולך לכלא. בניזרי פנה הבוקר (שלישי) בכניסה לכלא מעשיהו לפעילי ש"ס שהגיעו ללוות אותו, "אני מודה לכם על כל השנים הטובות. ואני מקווה כי אחזור אליכם במהרה". פרקליטו של בניזרי, עו"ד אבי חימי, אמר הבוקר כי מרשו יבקש חנינה מנשיא המדינה שמעון פרס. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) שנמצא מחוץ לכותלי כלא מעשיו אמר הבוקר כי "בית המשפט קבע תקדים על גבו של אדם חף מפשע שלא לקח כסף לכיסו. אפילו העד נגדו משה סלע אמר שהינו מלא חרטה. היום אנו מגיעים לכאן בתחושה קשה".

גם יו"ר ש"ס השר אלי ישי הגיע הבוקר לבית הכלא מעשיהו. ישי אמר "זה יום קשה מאוד, כל מפלגת ש"ס נמצאת כאן. מדובר באיש יקר וחבר קרוב, ואנו לא מפקירים חברים. אני תקווה שהנשיא פרס לפחות יקצר את עונשו של בניזרי, זו זעקת הציבור כולו".

פעילי ש"ס ניסו להרחיק מהמקום בכח את כתבת וואלה! חדשות ואת כתבת גלי צה"ל. פעילי ש"ס במקום אף התפרעו, ניסו לטפס על הגדרות וחסמו את הכניסה לכלא. חברי הכנסת והשר ישי לא הורשו להיכנס לשטח בית הכלא כתוצאה מההתפרעויות והגדירו את התנהגות השב"ס "בושה".

בניזרי הורשע באפריל אשתקד בקבלת כסף וטובות הנאה מהקבלן משה סלע, ובתמורה סייע לו בקידום עסקיו. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו שנה ושישה חודשי מאסר, אולם בית המשפט העליון החמיר בעונשו. "השחיתות הגוברת במוסדות השלטון הישראלי מחייבת לעשות מעשה על ידי הצבת תג מחיר גבוה", הבהיר השופט אדמונד לוי בגזר הדין.

בניזרי ביקש לדחות את תחילת ריצוי המאסר בשל בעיות רפואיות ובשל רצונו לבלות את תקופת החגים עם משפחתו ולהיות נוכח בהולדת שניים מנכדיו. אולם, בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את הבקשה.

"איני מעוניין לומר דבר"

גם שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון הגיע הבוקר לכלא חרמון, שם יחל לרצות עונש של חמש וחצי שנות מאסר. הירשזון הגיע כשהוא מלווה בשני בניו. הוא צעד כמאה מטרים עד לשער הכלא ואמר לעיתונאים "בוקר טוב ומעבר לכך איני מעוניין לומר דבר".

הירשזון נידון לחמש שנים וחמישה חודשי מאסר לאחר שהורשע ביוני בגניבה ובקבלת דבר במרמה. הירשזון הורשע בכך שבעת שכיהן כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית קיבל מעטפות שהכילו אלפי שקלים במזומן במסווה של "מענק לחג" ואלפי שקלים נוספים עבור הוצאות שונות, בהן ארוחות במסעדות.

"המסר החייב לצאת מבית המשפט בנסיבות עבריינות של אנשי ציבור צריך שיהיה חד ובהיר",כתבה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ברכה אופיר-תום בגזר דין. "גם איש ציבור רם דרג, המנצל לרעה את מעמדו ואת האמון שניתן בו צפוי לגינוי והוקעה, לצד עונש מהותי, שאיננו שונה מעונשו של עבריין מהשורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully