וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מקום לאופטימיות בנוגע להחזרת שליט"

רועי כ"ץ

1.9.2009 / 3:12

כך אמר בכיר בשגרירות איחוד האמירויות בגרמניה לוואלה! חדשות. לדבריו, ייתכן כי בזמן הקרוב תחול התקדמות משמעותית בעסקה

בכיר בשגרירות איחוד האמירויות בגרמניה אמר הלילה (שלישי) לוואלה! חדשות כי בזמן הקרוב תחול התקדמות משמעותית בעסקת שליט. לדברי הבכיר, מדינות המפרץ הפרסי מנסות אף הן לסייע למאמצי ממשלת גרמניה בשחרור החייל החטוף. הוא הוסיף כי "בהחלט יש מקום לאופטימיות בכל הנוגע להחזרתו של החייל החטוף לישראל.

אתמול דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות הפוגעות בסיכוי לגיבוש עסקה לשחרור שליט היא סירובה של ישראל לשחרר אסירים ערבים-ישראלים, ובעיקר כאלו המתגוררים במזרח ירושלים. על פי הדיווח, בחמאס דורשים לשחרר את אותם אסירים במסגרת העסקה אולם בישראל מסרבים לכך בטענה כי מדובר באסירים בעלי אזרחות ישראלית.

ביום ראשון אמר מחזיק "תיק שליט" בחמאס, ד"ר אוסאמה אל-מזיני, כי גיבושה של עסקת שליט מצריך עוד זמן. הוא הודה כי הושגה התקדמות במגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אולם היא "איננה מספיקה". הוא אמר כי אינו רוצה להיכנס לפרטים כדי לא לפגוע באסירים הפלסטינים.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להנמיך אתמול ציפיות. בישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון אמר נתניהו כי "אין פריצת דרך בנוגע לעסקה". נתניהו התבטא בנושא נוכח הדיווחים בימים האחרונים לפיהם העסקה לשחרור גלעד שליט קרובה לסיכום. "נאמרים הרבה דברים שאינם מבוססים, הרבה הגזמה ומידע לא מדויק", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully