וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכז הביטחון ירה למוות בפורץ המכוניות

איילה חננאל

1.9.2009 / 2:34

מחקירה האירוע עלה כי רכז הביטחון של כפר בן נון חש סכנה לחייו ופתח באש לעבר חשודים בפריצה. מהירי נהרג אחד מהם. האם יהיה זה מבחן ל"חוק דרומי"?

אדם אשר נחשד כפורץ לרכב נורה למוות הלילה (שלישי) בכפר בן נון שבשפלה, על ידי רכז הביטחון המתנדב של היישוב. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי סביב השעה 1:30 הבחין רכז הביטחון ברכב חשוד אשר גרר רכב אחר. לאחר שסימן לו לעצור, האיץ הרכב החשוד ואף נסע לאחר תוך סיכון חיי המתנדב, וזה נאלץ לפתוח לעברו באש.

מהיריות נפגע אחד החשודים בפריצה, ומותו נקבע במקום. מספר חשודים אחרים שהיו עמו ברכב הצליחו להימלט מהמקום. כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירת האירוע פתחו בסריקות אחר הנמלטים, ובחקירת המקרה. מהמשטרה נמסר כי המשך החקירה הועבר לידי המחלקה לחקירות שוטרים, מאחר שרכז הביטחון מתנדב במשטרה.

ייתכן כי האירוע יהיה מבחנו הראשון של התקדים המשפטי שכונה "חוק דרומי", על שם החקלאי אשר הרג פורץ לחוותו וזוכה על ידי בית המשפט. האירוע בגינו הועמד דרומי לדין התרחש ב-13.1.07 . שני אנשים התקרבו לחוותו, נתנו בשר מורעל לכלבי השמירה ונכנסו לתוך חצר החווה, תוך שבירת מנעולי השער.

דרומי שמע רחשים ויצא לקראתם כשרובה בידו. הוא הבחין בשניים וירה לעברם במטרה להניסם. מהכדורים נפגעו חאלד אל אטרש שמת מפצעיו ואיוב אל הוואשלה, שנפצע קשה. חודש לאחר מכן, הוגש נגדו כתב אישום על הריגת אחד הפורצים ופציעת חברו.

בעקבות המקרה התקבל בשנה שעברה חוק על שמו של דרומי. "חוק דרומי" פוטר מאחריות פלילית אדם שנוקט באלימות נגד מי שנכנס למקום מגוריו, לבית העסק שלו, או למשקו החקלאי המגודר, בכוונה לבצע עבירה. עם זאת, בחוק קיים סייג הקובע כי "החוק לא ייתן הגנה אם מעשה ההגנה היה לא סביר בעליל בנסיבות העניין". המשטרה ומשרד המשפטים הביעו התנגדות נחרצת להצעת החוק, כדי ש"אנשים לא יעשו דין לעצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully