וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

ניר צליק

31.8.2009 / 23:14

הדאו ג'ונס נחלש ב-0.5% והנאסד"ק ירד ב-1%. מארוול זינקה ב-25.2% על רקע רכישתה על ידי דיסני. במניות הישראליות - טאואר ירדה ב-14.2%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים על רקע ספקותיהם של משקיעים בדבר יכולתה של הכלכלה העולמית להתאושש במחצית השנייה של השנה, ובעקבות ירידת בורסת שנחאי, שצנחה ב-6.7%. זאת, למרות נתוני מקרו חיוביים מאזור שיקגו.

דאו ג'ונס איבד 0.5% ל-9,496 נקודות, נאסד"ק ירד ב-1% ל-2,009 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.8% ל-1,021 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.05% ל-3.401%.

בגזרת המקרו, מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור באזור שיקגו בארה"ב עלה באוגוסט בשיעור חד מהצפוי, עלייה חודשית שלישית ברציפות, וחיזק בכך את ההערכות כי כלכלת ארה"ב מתאוששת. המדד של מכון המחקר ISM עלה החודש לרמה של 50 נקודות לעומת רמה של 43.4 ביולי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 48 נקודות. עלייה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות מגזר הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בהיקף הפעילות. המדד לא עלה מעל לרמה של 50 נקודות מאז חודש ינואר 2008, עם תחילת המיתון.

הבנקים ניצלו את המשבר - והגדילו נכסיהם

הבנק הפדרלי רשם רווח של 33 מיליארד דולר מהלוואות החירום שהעניק בשנתיים האחרונות ומהריביות שגבה מהמוסדות הפיננסיים שלהם הזרים כספים בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס". רווחי הבנק הפדרלי אינם כוללים את תיק האג"ח המגובות במשכנתאות של הבנק או רכישות אחרות שביצע במסגרת תוכנית רכישת הנכסים שלו, בסך 1.75 טריליון דולר.

הבנקים, שנחשבו לגדולים מכדי ליפול, נהפכו לגדולים יותר מאי פעם, לאחר שניצלו את המשבר כדי להגדיל באופן משמעותי את נכסיהם. כך העריך "וושינגטון פוסט". ג’יי.פי מורגן צ’ייס (1.26% , 43.46), הבנק השני בגודלו בארה"ב, מחזיק כעת ביותר מ-10% מהפקדונות בארה"ב, או יותר מדולר מכל 10 דולר שמופקדים בבנק במדינה, לאחר שניצל את המשבר כדי לרכוש את בנק ההשקעות הכושל בר סטרנס ואת בנק ההלוואות והחיסכון וושינגטון מיוצ'ואל.

גם בנק אוף אמריקה, שאמנם נכווה מרכישת מריל לינץ' ונאלץ לקבל סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר, הגדיל את חלקו בפקדונות וכך גם ולס פארגו, שהפך לבנק הגדול ביותר בחוף המערבי של ארה"ב לאחר רכישת ואקוביה. שלושת הבנקים האלה, בנוסף לענקית הפיננסים סיטי (-4.02% , 5.02) שקיבלה סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר, מעניקות כעת אחת מכל שתי משכנתאות בארה"ב ומנפיקות שניים מתוך כל שלושה כרטיסי אשראי.

ענקית המדיה האמריקאית וולט דיסני (-3.06% , 26.02) רוכשת את חברת הקומיקס מארוול אנטרטיינמנט תמורת 4 מיליארד דולר במזומן ובמניות. בעלי המניות של מארוול יקבלו עבור כל מניה 30 דולר במזומן ו-0.745 המניה של דיסני - או כ-50 דולר למניית מארוול על בסיס מחיר הסגירה של מניות דיסני ביום שישי. מניית דיסני נחלשה ב-%3 ומניית מארוול זינקה ב-25.2%.

המניות הישראליות

במניות הישראליות, הוצאות המימון באלביט הדמיה (-7.98% , 25.5) שבשליטת מוטי זיסר העבירו אותה להפסד של 207 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח של 15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. לשורה התחתונה תרמו הפסדים לא תזרימיים שמקורם בהפסד משערוך של אג"ח של פלאזה סנטרס.

ברבעון הנוכחי לא מומשו נכסים בתחום המרכזים המסחריים, בהשוואה להכנסות בסך של כ-329 מיליון שקל בגין מימוש המרכז המסחרי פילזן פלאזה, אשר הוכרו ברבעון המקביל אשתקד. בעקבות זאת נחתכו הכנסות החברה ב-67% ל-167.5 מיליון שקל.

נייס מערכות (-1.06% , 28.02) חתמה על הסכם לרכישת חברת Hexagon System Engineering Ltd, חברה ישראלית המספקת טכנולגיה לאיתור על בסיס ניידות. הטכנולוגיה הייחודית של Hexagon מאפשרת לגופי מודיעין וארגוני בטחון פנים להילחם בפשיעה וטרור באופן יעיל יותר. הפתרון של Hexagon יחזק את ההיצע של NiceTrack באמצעות מענה לביקוש הגדל ליכולות המשלבות איתור מיקום. לפי תנאי ההסכם נייס תרכוש את החברה תמורת כ-11 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully