וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסקר לים תטיס: "לא רואה צורך במענה לטענותיכם"

אבי בר-אלי

31.8.2009 / 22:00

מנכ"ל חברת החשמל זועם על התנהלות ספקית הגז - אך מאשר כי התנהלו מגעים לא פורמליים לפשרה. בים תטיס העדיפו שלא להגיב לדברים

ארבעה ימים לאחר פרסום "הצעת הפיצוי" שהגישה חברת החשמל לספקית הגז הטבעי ים-תטיס – מגיב מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בחריפות להתנהלותה של ספקית הגז הטבעי ים-תטיס. במכתב ששיגר לספקית כתב לסקר: "מאחר שבחרתם לנהל את התכתובות באמצעות עורכי דין, איני רואה צורך במתן מענה מפורט לטענותיכם משוללות היסוד". זאת, על רקע המכתב אותו שיגר בשבוע שעבר עו"ד דורי קלגסבלד לחברי דירקטוריון חברת החשמל, ובו התרה בהם לבל יאשרו את ייקור מחיר הגז המצרי, תוך אפלייתה לכאורה של ים-תטיס.

בחברת החשמל שורר זעם רב בעקבות הפנייה הישירה והתקיפה של בא-כוח ים-תטיס אל חברי הדירקטוריון, ואין בכוונת החברה לעבור על כך לסדר היום.

במכתב אשר תוכנו הגיע לידי themarker, מאשר לסקר את דבר המגעים החשאיים שניהל עם ספקית הגז בניסיון למצוא פשרה עם ים-תטיס, שבשליטת קבוצת דלק ונובל אנרג'י. זאת, נוכח התנגדותה לפתיחת הסכם הגז המקביל עם הספקית המתחרה emg – ודרישתה להשוואת תנאי רכישת הגז המצרי לאלו שבחוזה עימה.

ים תטיס: "סבורים כי חברת החשמל נוהגת באי שוויון מובהק"

לפי הצעת הפיצוי, תאיץ חברת החשמל את קצב רכישת הגז הטבעי הנרכש מים-תטיס, וכן תרכוש ממנה שירותים נוספים – בתמורה למשיכת ההתנגדות. ים-תטיס דחתה את הצעתו של לסקר, והשיבה כי: "אין די בהצעתכם כדי לענות על הפגיעה שנגרמה לנו כתוצאה מהתנהגותה הלא שוויונית של חברת החשמל. אנו סבורים כי חברת החשמל נוהגת כלפי קבוצת ים-תטיס באי שוויון מובהק, המהווה הפרה של התחייבויותיה כלפינו".

לסקר הביע במכתבו תרעומת על פרסום המגעים וטען כי: "המגעים שנוהלו עימכם בימים האחרונים היו בלתי פורמליים, לפנים משורת הדין, ומתוך ניסיון למצוא פתרון – וזאת, חרף עמדתם של היועצים המשפטיים של החברה, לפיה אין ממש בטענותיכם". לסקר טען כי ההצעה שהעלתה חברת החשמל הייתה בבחינת הצעת "off the record" – וכי הופתע לקבל את תשובת ים-תטיס בכתב, לאחר שדחייתה נמסרה קודם-לכן בעל-פה. בים-תטיס העדיפו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully