וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסט שחור למטבע האמריקאי

נמרוד הלפרן

31.8.2009 / 21:19

הדולר נחלש ב-0.2% מול הליש"ט לשער של 1.63 דולר, ובדרכו לירידה של 2.5% באוגוסט - הנפילה החודשית החדה ביותר השנה

הין היפני מתחזק מול כל המטבעות המרכזיים בעולם, ועלה לשיא של 7 שבועות מול הדולר, לאחר שירידות בשוקי המניות ברחבי העולם הגבירו את הביקוש למטבע היפני, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר. בסיכום חודשי, התחזק הין מול כמעט כל המטבעות המרכזיים בעולם.

הין עולה ב-0.7% מול הדולר לשער של 92.985 ין לדולר, לאחר שמוקדם יותר כבר התחזק לרמה של 92.55 ין לדולר - השער הגבוהה ביותר מאז ה-13 ביולי. בסיכום חודשי איבד הדולר 1.8% מול הין - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז חודש מאי. מול היורו מוסיף הין 0.5% לרמה של 133.23 ין ליורו, לאחר שבמהלך היום כבר התחזק לשער של 132.16 ין ליורו - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-22 ביולי. בחודש אוגוסט כולו הוסיף הין 1.4% מול היורו.

"הבוקר, הסנטימנט בשוק היה בסימן הנפילה החדה בשוקי המניות של סין", אמר אסטרטג המט"ח של בנק אוף ניו יורק מלון, סמרג'יט שנקר, בראיון לרויטרס. "הין היפני כבר היה במגמת התחזקות בעקבות נצחון האופוזיציה בבחירות ביפן אתמול, ואז קיבל תנופה נוספת בעקבות בריחת המשקיעים מסיכונים", הוסיף.

הנפילה החודשית החדה ביותר השנה

הדולר, אשר נחשב כמו הין למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, התחזק מוקדם יותר היום מול היורו אחרי שמשקיעים רכשו דולרים לאחר נפילת שבורסת המניות של שנחאי בסין צנחה ב-7.6% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז יוני 2008. עם זאת, כעת נחלש הדולר מול המטבע האירופי בעקבות נתוני מקרו כלכליים טובים מהצפוי שפורסמו בארה"ב. הדולר מאבד 0.2% מול היורו לרמה של 1.4333 דולר ליורו, בדרכו לירידה של 0.5% בסיכום חודשי. המטבע האמריקאי נחלש ב-0.2% מול הליש"ט לשער של 1.63 דולר לליש"ט, בדרכו לירידה של 2.5% באוגוסט - הנפילה החודשית החדה ביותר השנה.

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור באזור שיקגו בארה"ב עלה באוגוסט בשיעור חד מהצפוי, עלייה חודשית שלישית ברציפות, וחיזק בכך את ההערכות כי כלכלת ארה"ב מתאוששת. המדד של מכון המחקר ISM, שפורסם היום, עלה החודש לרמה של 50 נקודות לעומת רמה של 43.4 ביולי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 48 נקודות.

קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות מגזר הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בהיקף הפעילות. המדד לא עלה מעל לרמה של 50 נקודות מאז שכלכלת ארה"ב נכנסה למיתון בחודש ינואר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully