וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נלחם על דעת הקהל האמריקאית

פנחס וולף

31.8.2009 / 20:34

החל מיום ראשון הקרוב ועד לאמצע החודש הבא יצאו שרים ודיפלומטים למסע הסברה רב היקף בארה"ב. המטרה על פי ליברמן: להסביר שההתנחלויות הן לא המכשול

שר החוץ אביגדור ליברמן, קיים היום (שני) מפגש הכנה עם צוות השרים והשליחים המיוחדים למשימות הסברה ודיפלומטיה ציבורית בצפון אמריקה. השרים משה יעלון, יוסי פלד, דן מרידור, בני בגין, סגן השר דני איילון והקונסול הכללי לשעבר אלון פנקס, יצאו למסע הסברה בארה"ב, כל אחד בתורו, שיחל ביום ראשון הקרוב, ה-6 בספטמבר, וימשך עד ל-18 באוקטובר. לאחר סיום שליחות זו צפויות לצאת משלחות הסברה נוספות.

המסבירים ירצו, יתדרכו וישוחחו באוניברסיטאות ובמכוני מחקר ויפגשו עם מנהיגי ציבור ומעצבי דעת קהל ובהם סנאטורים, חברי-קונגרס, אנשי ממשל, מושלים וראשי ערים, עיתונאים, עורכים ופרשנים בכירים, ארגונים וקהילות יהודיות, ארגונים נוצריים וכנסיות ונציגי קבוצות אתניות שונות.

בתדרוך היום אמר ליברמן כי בסקרים שנערכו לאחרונה בארה"ב הוכח שוב כי הציבור האמריקאי רואה בישראל בעלת ברית חשובה וכי מעמדה של ישראל בדעת הקהל האמריקאית איתן. למרות זאת, בשל החשיבות המיוחדת שרואה ישראל בקשר עם ארה"ב, יש להמשיך לחזק ולהעמיק את הקשר הזה גם בימי שגרה.

ליברמן אמר, כי יש להציג בפני הציבור האמריקאי את העובדות ההיסטוריות לאשורן ולהפריך דעות קדומות בנושא הסכסוך במזרח התיכון, כגון אלה הטוענות כי ההתנחלויות הן מכשול לשלום. לדבריו, יש חשיבות גדולה להסביר ולהזכיר, בין היתר, שהתוקפנות הערבית כלפי ישראל החלה עוד לפני שהוקמה התנחלות אחת ואפילו לפני הקמת המדינה, ושישראל כבר הוכיחה את רצונה האמיתי בשלום. "צריך להסביר גם כי המאבק במזרח התיכון אינו בין יהודים לערבים אלא חלק מהמאבק העולמי בין קיצונים למתונים", אמר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully