וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב יאזין למתלוננת מספרת על מעשיו

גלעד גרוסמן

1.9.2009 / 10:20

לביהמ"ש המחוזי בת"א הגיע הבוקר הנשיא לשעבר משה קצב לפתיחת שלב העדויות במשפטו. קצב סירב לדבר עם התקשורת לפני כניסתו לאולם. הדיונים עצמם יתנהלו בדלתיים סגורות

אבי כהן

(אבי כהן)

שלוש שנים לאחר ש"פרשת קצב" נחשפה בתקשורת, החל הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב שלב העדויות במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הנאשם בעבירות של אונס, מעשה מגונה והטרדה מינית של שלוש נשים שעבדו תחתיו בהיותו נשיא ושר התיירות.

קצב הגיע הבוקר לבית המשפט בתל אביב לצורך פתיחת הדיונים במשפטו וסירב לדבר עם התקשורת לפני כניסתו לאולם. בחודש מאי, בעת פתיחת המשפט, אמר קצב כי הוא יוצא "למאבק קשה וארוך לטיהור שמי, ואני מבטיח פעם נוספת, כי בעזרת השם, אני אשאר זכאי". ל' אחת המתלוננות תעלה היום על דוכן העדים ותתייצב מול הנשיא לשעבר.

יועץ התקשורת של קצב עו"ד אמנון שומרון אמר כי "אחרי שהתקשורת כבר סיימה לשפוט ולהרשיע את קצב אנו מבקשים לאפשר גם לבימה"ש לבחון בשקט את העדויות ואת חומרי החקירה ולהגיע להחלטה עניינית".

הדיונים עצמם יתנהלו בדלתיים סגורות, כמקובל במשפטים של עבירות מין. בשלב זה לא יפורסמו עדויות המתלוננות, אולם השופטים אמרו כי ישקלו לפרסמן בעתיד. בחודש הקרוב צפויים 11 דיונים במשפט – שניים עד שלושה בכל שבוע. במקור קבעו השופטים שיתקיימו ארבעה דיונים בשבוע, אולם לבקשת הסנגורים הסכימו השופטים להפחית את מספר הדיונים בשבוע.

אתמול עוד הופיעו עורכי דינו של קצב - אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא – שביקשו להתפטר מייצוגו בשל עומס הדיונים - בבית המשפט העליון, וביקשו להורות לפרקליטות להעביר לידיהם את חומר החקירה שלטענתם לא קיבלו, והוא משפיע על אמינותה של אחת המתלוננות. החלטה בנושא צפויה בקרוב.

כתב האישום מייחס לקצב שני מקרים של אונס וביצוע מעשה מגונה בא' ממשרד התיירות, הטרדה מינית של ה' מבית הנשיא, ומעשה מגונה והטרדה מינית של ל' מבית הנשיא. קצב הכחיש את כל האישומים המיוחסים לו.

האישום הוגש נגד קצב בחודש מרץ, לאחר שברגע האחרון החליט הנשיא לשעבר לחזור בו מהודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, ממנו נמחק סעיף האונס. עסקת טיעון שאושרה בבית המשפט העליון ברוב זעום.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully