וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון וחצי תלמידים חזרו לבתי הספר

1.9.2009 / 10:33

כמיליון וחצי תלמידים חזרו ללימודים ב-4,096 בתי ספר שפתחו לפניהם את דלתותיהם. מנכ"ל משרד החינוך שמעון שושני: "שנת הלימודים נפתחה כמעט באפס תקלות"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן עריכה: גדי וינסטוק)

ה-1 בספטמבר הגיע - 1,484,834 תלמידים עטפו הבוקר (שלישי) את הסנדוויצ'ים וכתפו על כתפיהם את הילקוט לקראת תחילת שנת הלימודים. מאות אלפי הורים נשמו לרווחה לאחר שהחופש הגדול של ילדיהם נגמר, ו-136,605 ילדים בגיל 6 ינסו לקרוא הבוקר בפעם הראשונה מהלוח בכיתה את המשפט "שלום כיתה א".

שמשון שושני מנכ"ל משרד החינוך אמר הבוקר מחדר המצב של משרד החינוך כי "שנת הלימודים נפתחה כמעט באפס תקלות, אני לא זוכר פתיחה של שנה רגועה כל כך ללא שביתות, וללא איומים בשביתות. מי שטורח בערב שבת, נהנה בפתיחת שנת הלימודים".

4,096 בתי ספר פתחו את דלתותיהם עם 56,754 כיתות לימוד. חידוש מרענן בתחילת השנה הנוכחית הוא המחסור הנדיר באיומי ההשבתה מצד ההורים ומצידם של המורים. למרות העובדה שלא צפויה שביתה במערכת החינוך, בחדר המצב במשרד החינוך יעקבו הבוקר בדריכות אחר היום הפותח של שנת הלימודים תש"ע. באיזה בתי ספר בכל אופן יושבתו הלימודים, אלו בתי ספר ייפתחו הלימודים בצורה סדירה. המידע הזה יזרום לחדר המצב של משרד החינוך שם נערכים לתרחישים השונים.

ועם זאת מספר בתי ספר לא פתחו את שעריהם הבוקר, בעיקר בשל התנגדות ועדי ההורים. בסך הכל רק ב-23 מוסדות לא התחילו הלימודים הבוקר כסדרם. בלוד מושבתים כל תשעת בתי הספר במגזר הערבי. ההורים בלוד מוחים על בעיות תשתית והשביתו את הלימודים. בנהריה מפגינים עשרות הורים מחוץ לבית הספר טרומפלדור בעיר נגד משרד החינוך, במחאה על חזרתה של מנהלת בית הספר לעבודה.

גם במד"א ובמשטרה נערכו בכוחות מתוגברים על מנת לאבטח את בתי הספר השונים ברחבי הארץ. שוטרים יערכו סיורים רגליים ובניידות המשטרה בסמוך לבתי הספר.

חידוש נוסף שמגיע השנה לבתי הספר הוא חוק חינוך חובה חינם שיחול משנת הלימודים הנוכחית גם על כיתות י"א וי"ב. החוק ייכנס לתוקפו אמנם רק על 10% מהאוכלוסייה בהם אחוזי הנשיאה הם הגבוהים ביותר וביישובים בהם המצב החברתי-כלכלי הינו נמוך. בנוסף תלמידי ישראל יקבלו שעות נוספות בבית הספר. שר החינוך גדעון סער הודיע כי השנה יתווספו עשרות אלפי שעות לימוד.

בנוסף הבטיח סער כי בתי ספר שיציגו שיפור בהישגי התלמידים יתוגמלו כספית. "המטרה היא לעודד הישגים לימודיים, חברתיים וערכיים באמצעות מנגנון תגמול מבוסס תפוקות. המודל שאנו מציגים יבצע השוואה בה יבדק שיפור מדדי בתי הספר", אמר סער. בין המדדים שיחשבו להישג שיביא לתגמול הם שיפור בהישגים במבחנים בינלאומיים, שיעור הגיוס לצה"ל, לשירות הלאומי ולשנת שירות, הגדלת שיעור הניגשים לבגרות, מניעת נשירה ומניעת אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully