וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית: מחירי ההובלה הימית יצנחו ב-50%

סוכנויות הידיעות

31.8.2009 / 19:11

שוק הספנות צפוי לקרוס זו הפעם השנייה בתוך שנה. הנפילה בעקבות צמצום יבוא חומרי גלם לסין ומספר שיא של אוניות מטען חדשות

בדיוק כאשר הסחר העולמי מתחיל להתאושש, שוק הספנות צפוי לקרוס זו הפעם השנייה בתוך שנה על רקע צמצום יבוא חומרי גלם לסין ומספר שיא של אוניות מטען חדשות בשוק, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

מחיר החכרה של אוניות צובר מסוג capesize צפוי לצנוח בכ-50% מרמת המחירים הנוכחית של 37,865 דולר ביום לשפל של 18 אלף דולר ליום עד סוף השנה, לפי סקר אנליסטים ומנהלי קרנות של בלומברג.

מחירי הספנות, אשר כבר נפלו ב-59% מהשיא של השנה, נסוגים על רקע תחזית הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) לנפילה של 16% בסחר העולמי השנה. מועצת המדינה של סין קראה בשבוע שעבר להגבלת ייצור הפלדה והבטון במדינה - דבר שעשוי להביא לצמצום היבוא של חומרי גלם לסין. מספר שיא של 146 אוניות צובר מסוג capesize צפוי להתווסף לצי העולמי השנה, או גידול של 28% בצי, לפי נתוני חברת הייעוץ פרנלי (Fearnley).

מה יהיה על צים?

הנפילה במחירי ההחכרה של אוניות צובר מסוג capesize עולה בקנה אחד עם מדד מחירי ההובלה הימית העולמי Baltic Dry, אשר כולל ארבעה סוגי אוניות מטען. המדד, אשר יותר משולש מתחילת השנה, נמוך כעת ב-44% מהשיא השנתי.

היבוא לסין של מגוון חומרי גלם, החל מפחם וכלה בברזל המשמש לייצור פלדה, נסק לשיא בחודש יוני, וכמעט 40% מהפלדה המיוצרת היום בעולם, מיוצרת בסין, לפי נתוני איגוד הפלדה העולמי (WSA).

חברת הספנות הישראלית צים, הנמצאת בבעלות החברה לישראל שבשליטת הפלג המשפחתי של סמי עופר, היא אחת מחברות ההובלה במכולות הגדולות בעולם. משפחת רקנאטי אף היא פעילה בתחום ההובלה הימית באמצעות חברת הספנות OSG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully