וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע: נסכים להידברות כשתופשר הבנייה

יהושע בריינר

31.8.2009 / 18:17

ראשי יש"ע דרשו מהשר ברק להפשיר הבנייה בהתנחלויות בתמורה להידברות על הורדת המאחזים. ברק: "אנו חיים במדינת חוק ולא ייתכן שבמדינה שכזו איש יעשה כטוב בעיניו"

פגישת ראשי מועצת יש"ע עם שר הביטחון בלשכתו בתל אביב הסתיימה הערב (שני) במהלך הפגישה שנמשכה כשעה וחצי דנו הצדדים בנושא הקפאת הבנייה ובנושא פינוי המאחזים.

ברק אמר לראשי המתנחלים כי 23 המאחזים אותם התחייבה ישראל לפנות יפונו. הוא חזר על בקשתו לבצע את הפינוי בהידברות ובהסכמה עם נציגי מערכת הביטחון וללא התנגדות. ראשי המתנחלים אמרו לברק כי הם מוכנים להידברות בנושא המאחזים רק כאשר תופשר הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הקפאה שקיימת כבר בפועל לדבריהם.

במהלך הפגישה אמר ברק כי "ממשלת שרון, ממשלת אולמרט וממשלת נתניהו התחייבו להסיר את 23 המאחזים הבלתי מורשים, אנו חיים במדינת חוק ולא ייתכן שבמדינה שכזו איש יעשה כטוב בעיניו".

יושב ראש מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "הזכרנו לברק את אמירתו שכאיש סיירת מטכ"ל יש גבול לכמה זמן אדם יכול להחזיק את עצמו מתחת למים, הגבול הזה מבחינתנו עבר ואנו רוצים לנשום. הגענו למצב שבו אין לנו אפשרות לבנות בתי מגורים לילדינו ביישובים כתוצאה מהקפאת הבנייה המתמשכת. אנו פועלים בזירה הפוליטית על מנת שהקפאת הבנייה תהיה בידי הממשלה ולא בידי שר הביטחון".

המתנחלים וברק הודיעו כי ימשיכו לקיים דיאלוג בינהם, והצדדים סיכמו כי הפגישה התקיימה באווירה טובה למרות אכזבת המתנחלים מכך שהשר לא התחייב בפניהם על הפשרת הבנייה בהתנחלויות. ברק לא נקט בתאריך לפינוי המאחזים בפגישה אך בשבוע שעבר אמר ח"כ דניאל בן סימון במהלך סיור בחברון כי ברק התחייב בפניו שהמאחזים יפונו בתוך חודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully