וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפעל המזהם, העובד משלם

אייל דץ

31.8.2009 / 15:41

מפעל כרמל כימיקלים לא עמד בהתחייבויות להפחתה בפליטת רעלים, ולכן ייסגר מחר אם לא יימצא פתרון. במפעל מתלוננים בתגובה על פופוליזם זול מצד המשרד להגנת הסביבה

מפעל כרמל כימיקלים בעתלית, השייך למשפחת דנקנר ומעסיק 150 עובדים, יפסיק מחר (שלישי) את פעולתו וישלח את עובדיו לחופשה כפוייה. זאת מכיוון שמחר יפוג היתר הרעלים שסיפק למפעל המשרד לאיכות הסביבה, והמפעל לא עומד בהתחייבויות להגבלת פליטת הרעלים. מהנהלת המפעל נמסר כי זהו "גזר דין מוות למפעל" ואם לא תחודש העבודה תוך פרק זמן סביר לא יהיה מנוס מסגירתו המוחלטת. הארכה עליה סוכם עם המשרד תפוג מחר בערב. הנהלת המפעל פנתה לשר לאיכות הסביבה גלעד ארדן בבקשה למנוע את סגירת המפעל.

במשרד להגנת הסביבה דחו מצידם את הטענות של המפעל. "צר לנו שהנהלת המפעל בוחרת להשתמש בעובדיה שעה שבטענות שבינה ובין דרישות המשרד אין קשר", אמרו במשרד. "אנו חרדים למקור פרנסתם של אזרחים אך מתפקידנו בראש ובראשונה להגן על הציבור מפני מפגעים סביבתיים חמורים העלולים לסכן חיים".
"למרות דרישות חוזרות ונשנות בחודשים האחרונים, מפעל כרמל כימיקלים טרם עומד בדרישות הסביבתיות הנדרשות ממנו על ידי המשרד ושלהן התחייב אף בפני בית המשפט. אי לכך ידרוש המשרד להכניס לתוקף מיידי את הצו לשלילת היתר הרעלים ופינוי חומרים מסוכנים במפעל".

מדוע הקדימו הפקחים?

עמית רבין, רכז הפעילות של הקואליציה לבריאות הציבור, הארגון שמנהל בשנים באחרונות מאבק חריף נגד זיהום המפעלים באזור חיפה אמר היום לוואלה! ירוק כי מטרת הארגון היא לא לסגור מפעלים. "אנחנו בעד שכולם יחיו יחד בצורה בריאה. אם הנהלת המפעל היתה מפנה מלכתחילה משאבים למטרות של הגנת הסביבה כל זה היה המפעל היא לא להשקיע בהפחתת הזיהום אלא להוציא את העובדים, זה רק מראה על התרבות הקלוקלת של הארגון הזה".

מקורבים להנהלת המפעל מאשימים את המשרד להגנת הסביבה בפופוליזם. לטענתם, למרות שלוחות הזמנים קבעו כי על המפעל לעמוד בהתחיבויותיו עד לראשון בספטמבר, הרי שפקחי המשרד ביצעו את הבדיקות בשבוע שעבר, לפני שהעבודות לטיפול בפליטות הסתיימו. לטענתם, המשרד להגנת הסביבה פועל כפי שהוא פועל בגלל האווירה הציבורית והרצון שלו להראות שהוא "חזק מול החזקים", ובלי שיקולים הגיונים שיכולים להביא לפתרון המצב מבלי שהמפעל ייסגר. "המשרד להגנת הסביבה רוצה לראות כותרת של 'כרמל כימקלים נסגר' אמר לוואלה! ירוק גורם במפעל. "זאת שיכול להיות שבתקופה הקרובה כן יתגבש פתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully