וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יכריחו לשיר את ה'תקווה' נכריז על מרי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.8.2009 / 13:34

בוועדת המעקב לענייני החינוך הערבי טוענים כי יאבקו למען זכותם של חצי מיליון תלמידים ערבים לחינוך המכבד אירועים כגון יום הנכבה, הטבח בכפר קאסם, יום האדמה ואירועי אוקטובר

"אם ייעשה ניסיון לכפות את שירת ההמנון ולאסור את ציון ה'נכבה' בבתי ספר הערבים, התגובה תהיה סירוב והכרזת מרי אזרחי" – כך איימו (שני) בוועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, במסיבת עיתונאים שכונסה בנצרת יממה לפני תחילת שנת הלימודים. במסיבת העיתונאים השתתפו יו"ר הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות ראמז ג'ראייסי ויו"ר ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, ד"ר האלה אספניולי.

הם סיפרו כי בשנת הלימודים הקרובה ילמדו כ-475 אלף תלמידים ערבים, המהווים כרבע מהתלמידים בישראל, הלומדים ב-2,776 מוסדות חינוך. על פי הנתונים שהוצגו, כ-20 אחוז מהם לומדים בשלב הגיל הרך, 50 אחוז בבתי ספר יסודיים, 15 אחוז בחטיבות ביניים ו-15 אחוז נוספים בתיכונים.

הדוברים במסיבת העיתונאים ציינו כי ההחלטות שמקדמת ממשלת נתניהו כגון איסור ציון הנכבה, שירת המנון התקווה ועידוד שירות צבאי ולאומי כקריטריון לתגמול בתי ספר הינן "מסוכנות" וכי הם דוחים אותן על הסף. "ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי תמשיך להיאבק למען זכותם של חצי מיליון תלמידים ערבים לחינוך המכבד את ייחודם הלאומי והתרבותי ותמשיך לציין את כל האירועים ההיסטוריים המרכזיים כגון יום הנכבה, הטבח בכפר קאסם, יום האדמה ואירועי אוקטובר 2000", הבהירו.

בוועדה הטילו על משרד החינוך את רוב האחריות על החסכים בחינוך הערבי. בנוסף דרשו מהרשויות המקומיות הערביות לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות. הם תבעו ליישם את המלצות הוועדות המקצועיות המשותפות למשרד החינוך וועדת המעקב לענייני חינוך ערבי בנושא בינוי, הישגים ולקויות למידה שעלותן מוערכת בכמה מיליארדי שקלים ולהפכן לתכנית כוללת לחינוך הערבי עם מקורות תקציביים ולוח זמנים ברור לביצוע.

עוד דיברו במסיבת העיתונאים על האפליה, כלשון ועדת המעקב, של החינוך הערבי. "מדיניות האפליה מנציחה את הנחשלות והתלות הכלכלית-חברתית של החברה הערבית. החסכים המצטברים במשאבים חומריים ואנושיים ואי-יישום חוקי החינוך מייצרים מחדש פער של 20% עד 30% בין ההישגים של התלמידים הערביים והיהודיים בכל המבחנים ויותר ממאה נקודות במבחן הפסיכומטרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully