וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אצלנו מחרימים את איקאה

סוכנויות הידיעות

31.8.2009 / 13:00

2,700 איש ברחבי העולם חתמו על עצומה נגד החברה במחאה על שינוי גופן האותיות בקטלוג. לקוח:"מילים לא יכולות לתאר את הגועל שלי"

רשת הרהיטים הפופלרית איקאה ספגה במהלך השבוע שעבר תגובות נזעמות מצד מעריציה לאחר ששינתה את גופן האותיות בקטלוג 2010 שלה, כך דיווח "USA טודיי". החברה החליטה לשנות את הגופן, לאחר 50 שנה, מגופן "פוטורה" המסורתי לאותיות "ורדנה".

ההחלטה עוררה סערה זוטא בקרב צרכנים מודאגים בשוודיה וברחבי העולם. הקטלוג השנתי של איקאה, שהוא לטענת החברה הספר בעל התפוצה הגבוהה ביותר בעולם, יצא לאור ברחבי העולם ובישראל בחודש שעבר. לפני שבוע יזם מומחה לעיצוב מרומניה בשם מריוס אורסצ'ה עצומה תחת הכותרת: "איקאה, בבקשה היפטרי מורדנה". ביום ראשון כבר חתמו על העצומה יותר מ-2,700 איש. גם בטוויטר נרשמו ציוצים זועמים מצד מעריצי הרשת, כגון "איקאה, הפסיקי את טירוף הורדנה", ו"מילים לא יכולות לתאר את הגועל שלי".

אותיות "ורדנה" הומצאו על ידי מיקרוסופט, לשימוש במסמכי מחשב. הגופן הרחב והמרווח הגדול בין אות לאות נועדו להגדיל את מידת קריאותו על גבי מסכי מחשב קטנים. לדברי נציגי איקאה, שינוי הגופן נעשה על מנת להגדיל את הנגישות ללקוחות, שכן זהו גופן פשוט, המתאים לכל השפות ואידיאלי הן למדיה הדיגיטלית והן למודפסת.

"אנחנו מופתעים", אמרה דוברת איקאה, קמילה מייבי, בתגובה. "אני חושבת שאלו בעיקר מומחים שהביעו את דעותיהם, אנשים שמתעניינים בעיצוב גופנים. אינני סבורה שהציבור הרחב מתעניין בכך".

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully