וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים באלימות: מכשירי שיקוף בבי"ס באשקלון

רמי שני

31.8.2009 / 11:07

המכשירים יוצבו בכניסה לבתי הספר ברחבי בעיר, בניסיון לאתר סכינים, דוקרנים ואגרופנים. כמו כן תוגבר הנוכחות המשטרתית באזור בתי הספר

משטרת אשקלון תציב השנה מכשירי שיקוף במטרה לבדוק את הנכנסים בבתי ספר בעיר. מדובר בהליך ניסיוני, שזכה לתמיכת ועדי ההורים בעיר והנהלות בתי הספר. מפקד משטרת אשקלון, סגן ניצב חיים בונפלד, נפגש בראשית השבוע לשיחה עם ועדי ההורים ועם גורמים במוסדות החינוך בעניין והציג להם את התכנית. מכשירי שיקוף יוכלו לאתר אמצעי לחימה קרים, כמו סכינים, דוקרנים, אגרופנים וכו'.
.
היוזמה להצבת מכשירי השיקוף הגיעה בעקבות דרישת מערכת החינוך מהמשטרה לפעול לצמצום משמעותי של תופעת האלימות בבתי הספר. מנהלי בתי הספר הביעו מצוקה ותסכול נוכח המצב הבלתי נסבל, בו נתונים תלמידים ומורים לאיומים שונים. זאת בשל אפשרות התלמידים, להיכנס לבתי הספר כמעט בלי בדיקה. הדבר מאפשר להם להכניס כמעט כל דבר שיחפצו בו.

עיריית אשקלון אישרה את הצבת מכשירי השיקוף. מהעירייה נמסר בתגובה כי "במסגרת המאבק באלימות התקיימה ישיבה בין המשטרה באשקלון, עיריית אשקלון ועד ההורים ואנשי החינוך של העירייה בה הוחלט לפעול על מנת להוריד את מפלס האלימות".

לדברי העירייה מערכת החינוך תצא בכמה וכמה פרויקטים הסברתיים, בעיקר בבתי הספר העל יסודיים, להורדת מפלס האלימות. משטרת אשקלון, במקביל, תגביר סיורים במוסדות חינוך ותעלה את הבולטות שלה על מנת להרתיע אלימות פוטנציאלית. בין היתר יתבצעו חיפושים אקראיים בתיקי התלמידים על מנת לאתר כלי משחית כגון סכינים וכלים אחרים, שעשויים להיות לשימוש אלים. "הקשר בין המשטרה למערכת החינוך הוא חשוב על מנת להיאבק בתופעת האלימות. ועד ההורים בעניין הזה ראוי לשבח על שיתוף הפעולה", אמרה העירייה.

בתכנית שהוצגה בפני ההורים, מנהלים של בתי ספר וגורמי החינוך, הוצבה מטרה לצמצם ככל האפשר את האלימות במוסדות החינוך וברחבי העיר. זאת בין היתר באמצעות הפעלת מיזם "עיר ללא אלימות". באשקלון, הופעלה באחרונה סיירת הורים, הפועלת לאתר מוקדים שבהם עלולים להתפתח אירועים אלימים בין תלמידים ולפעול למניעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully