וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז תפריח את הנגב באנרגיה סולארית

אבי בר-אלי

30.8.2009 / 20:51

החברה תקים שתי תחנות בשדה בוקר ב-200 מיליון שקלים ותתפעל אותן למשך 20 שנה, תמורת דמי שימוש שישולמו לקיבוץ עבור הקרקע. בן גוריון היה מתמלא אנרגיה

פז סולאר, מקבוצת פז, תקים שתי תחנות כוח סולאריות בשטחי קיבוץ שדה בוקר בעלות של כ-200 מיליון שקל. מדובר בשתי תחנות כוח פוטו-וולטאיות (P.V.) בהספק 5 מגה-וואט כל אחת, אשר יוקמו על שטח של 200-300 דונם שהוקצו בידי הקיבוץ. לפי ההסכם, פז סולאר תתכנן, תקים ותתפעל את השדה למשך 20 שנה, תמורת דמי שימוש שישולמו לקיבוץ עבור הקרקע. זאת, במסגרת התמריצים שתקבע רשות החשמל לייצור חשמל סולארי במתקנים בינוניים.

קיבוץ שדה בוקר ממוקם באזור רמת נגב מרובה הקרינה וסמוך לשטחי מתחם אשלים, בהם אמורות לקום תחנות הכוח הסולאריות שבמסגרת מכרזי המדינה. פז עצמה מתמודדת במכרז להקמת התחנה הפוטו-וולטאית במקום יחד עם חברת Guascor הספרדית. פז סולאר, בניהולו של יוגב גברי, הוקמה בתחילת השנה, תחת חטיבת התעשיות והשירותים בקבוצה, על מנת לפעול לשיווק והתקנת מערכות סולאריות ב-P.V.

החברה הודיעה כי תשקיע בחודשים הקרובים 2.5 מיליון דולר בהתקנת מערכות סולאריות על גגות תחנות הדלק של פז ועל מבני החברה. כמו כן, דיווחה כי בכוונתה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשנתיים הקרובות על מנת להעמיק את פעילותה בענף, תוך כניסה תחום תחנות הכוח הבינוניות (עד 5 מגה-וואט), במסגרתה היא מנהלת משא ומתן מתקדם עם כ-15 בעלי קרקעות בדרום הארץ.

"הבחירה בשדה בוקר נעשתה בגלל שיקולי גיאוגרפיה, תנאי קרינה והעובדה שמצאנו בקיבוץ שותף עסקי אמיתי", אמרו בפז. "אנו נמצאים כיום בתקופה בה תעשיית האנרגיה הסולארית מתפתחת בקצב מהיר כשלקבוצת פז הוותיקה יתרונות בולטים במימון, הקמה ותפעול תחנות כוח אלו לאורך שנים". אריה וינד, מרכז משק שדה בוקר, הוסיף כי: "עבור שדה בוקר מדובר במהלך משמעותי וכולי תקווה כי הרשויות יאפשרו הקמה מהירה של תחנות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully