וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאלפים במזרח י-ם אין גישה לחינוך חינם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.8.2009 / 7:07

מהנתונים שהוצגו ע"י האגודה לזכויות האזרח ו"עיר עמים" עולה, כי כ-5,500 תלמידים במזרח ירושלים אינם רשומים באף מסגרת חינוכית, ציבורית או פרטית

דו"ח חדש שמתפרסם ערב פתיחת שנת הלימודים טוען כי לאלפי תלמידים פלסטינים במזרח ירושלים אין גישה לחינוך ציבורי חינם. הדו"ח, שמתפרסם הבוקר (שני) על ידי האגודה לזכויות האזרח ועמותת עיר עמים, טוען כי כ-30 אלף ילדים שלא נמצא להם מקום בחינוך העירוני נאלצים לשלם סכומי גבוהים לבתי ספר פרטיים או בלתי רשמיים. עוד נטען כי כ-5,500 תלמידים אינם רשומים באף מסגרת חינוכית, ציבורית או פרטית.

על פי הדו"ח, המצב החמור במזרח ירושלים נובע ממחסור של כאלף כיתות לימוד. "כתוצאה ממחסור זה, אין ביכולתה של מערכת החינוך העירונית בירושלים לקלוט את כל הילדים המבקשים להירשם ללימודים במסגרתה. מדי שנה דוחה העירייה מספר רב של ילדים מירושלים המזרחית המבקשים להירשם ללימודים, בנימוק של היעדר מקום במוסדות החינוך. בני המזל שביניהם, זוכים ללמוד במוסדות חינוך פרטיים. אחרים אינם לומדים בשום מסגרת", נכתב.

עוד עולה מהדו"ח כי מבין אלו אשר זוכים ללמוד במערכת החינוך העירונית, אלפים נאלצים ללמוד בכיתות שאינן ראויות ללימודים, במבנים שכורים שלא נועדו לכך, בחדרים קטנים, צפופים וחסרי אוורור, וללא חצרות למשחקים. מחצית מהכיתות שמפעילה עיריית ירושלים כיום אינן תקניות: 704 כיתות לעומת 656 כיתות תקניות. מתוך הכיתות שאינן תקניות מצהירה העירייה ש-221 מהכיתות (188 כיתות בית ספר ועוד 33 כיתות גן) פועלות במבנים "במצב שאינו ראוי".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מוחה בתוקף על הנתונים המסולפים המופיעים בדו"ח. הדו"ח אינו נצמד לעבודות אלא לכותרות מצלצלות תוך ניסיון להוליך שולל את הציבור. העירייה מודעת לצרכים החינוכיים במזרח ירושלים והכינה תוכנית רב שנתית לבניית מוסדות חינוך יחד עם הממשלה אשר אחראית על תקצוב המוסדות. בעקבות המאמץ הרב, הפערים במערכת החינוך בירושלים בכל חלקיה ובהם במזרחה נמצאים בתקופה האחרונה במגמת צמצום".

עוד טוענת העירייה כי "במערכת החינוך במזרח ירושלים לומדים בחינוך הרשמי-עירוני כ- 40 אלף תלמידים בגילאי גן עד כיתה י"ב. מערכת זו נמצאת בתהליך רציף של גידול ניכר בהיקף אוכלוסיית התלמידים. עיריית ירושלים בשיתוף משרד החינוך עושים מאמצים רבים למתן פתרונות הולמים לקליטת התלמידים ולפיתוחה החינוכי והפיזי של מערכת זו. העירייה מקדמת בימים אלו ממש בניית 248 כיתות לימוד במזרח העיר והפרויקטים נמצאים בשלבי תכנון וביצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully