וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת התלמידים האתיופים: ההורים נגד הפשרה

נעמה טלמור

30.8.2009 / 18:18

ועד ההורים בפתח תקוה דחה את הצעת הפשרה של ראש העיר, לפיה שלושת בתי הספר יקלטו כ-30 תלמידים יוצאי אתיופיה. "אין חלוקה שיוויונית בין ביה"ס בעיר, נמשיך במאבק"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן, קריינות: אילן שניג)

ועד ההורים המייצג את בתי הספר בזרם הממלכתי-דתי בפתח תקוה דחה הערב (ראשון) את הצעת הפשרה בפרשת קליטתם של התלמידים יוצאי אתיופיה בשלושה בתי ספר דתיים פרטיים בעיר. לדברי הוועד, ההסכמה שהציג ראש העיר יצחק אוחיון מאפשרת לבתי הספר הפרטיים-דתיים בעיר להמשיך ולמיין תלמידים עולים מאתיופיה ואינה משקפת חלוקה שוויונית בין המוסדות הדתיים בעיר.

מהוועד נמסר, כי "המאבק למניעת אפליית תלמידים עולים בפתח תקווה נמשך, יימשך, עד שתהיה קליטה שוויונית לכל בתי הספר בעיר". עוד מסר הוועד, כי הוא מקיים הכנות אחרונות לקראת השבת הלימודים ב-1 בספטמבר. בנוסף, הודיעו ארגוני האתיופים, בשיתוף הוועד, כי יקיימו מחר בבוקר הפגנה ברחבת עיריית פתח תקווה "עד אשר תתקיים קליטה שוויונית של כל הילדים".

מוקדם יותר הצהיר ראש העיר אוחיון, כי לפי ההסכם המתגבש, מנהלי בתי הספר "למרחב", "דרכי נועם" ו"דעת מבינים" הסכימו לקלוט כ-30 תלמידים יוצאי אתיופיה ולא בכיתות "קלט". עם זאת ההצעה עדיין לא אושרה על ידי משרד החינוך. בנוסף, ייקלטו עוד 34 תלמידים במוסדות מערכת החינוך הממלכתי דתי ו-45 בחינוך העצמאי ובמעיין החינוך התורני של ש"ס.

בסך הכל ישנה הסכמה על קליטתם של כ-110 תלמידים יוצאי אתיופיה, אך בעירייה צופים כי עוד עשרות תלמידים יוצאי אתיופיה יירשמו ללימודים והם ייקלטו לפי מפתח הבא: שלושה תלמידים יועברו למערכת החינוך הממלכתי דתי, ושני תלמידים ילמדו בבתי הספר הפרטיים. במסיבת העיתונאים נכחה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) שנועדה לפני כן עם מנהלי בתי הספר. בשלב זה עדיין לא ברור האם התלמידים שייקלטו בבתי הספר הפרטיים ייקלטו ללא תנאי סף או יחויבו לעמוד בתנאי סף שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully