וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי הריסה למבנים לא חוקיים במאחזים

יהושע בריינר

30.8.2009 / 17:34

לאחר שהמתנחלים התעלמו מצווי הפסקת עבודה, הוגשו היום צווי פינוי והריסה לבניינים מאוכלסים במאחזים חוות גלעד ויצהר. המתנחלים: "שיקולים זרים ופוליטיים מנחים את שר הביטחון"

לקראת פינוי מאחזים? המנהל האזרחי חילק היום (ראשון) 19 צווי הריסה למבנים שנבנו לדבריו באופן לא חוקי במאחז חוות גלעד וביצהר. הצווים חולקו למבנים חדשים שאוישו לא מכבר בתושבים חדשים, זאת לאחר שלפני מספר שבועות כבר הודבקו על הבתים צווי הפסקת עבודה, אולם הבנייה נמשכה.

לטענת המתנחלים, מדובר בבתים הנמצאים בשטחי היישובים, ולאישורם הסופי דרושה רק חתימת שר הביטחון. "רק שיקולים זרים ופוליטיים מנחים את הגורמים המקצועיים שאנוסים על יד שר הביטחון שלא לאשר היתרי עבודה", אומר יגאל אמיתי מיצהר, "הגיע הזמן להפסיק את ההתנהגות המפלה הזאת. לצערנו, האוכלוסייה היחידה במזרח התיכון שלצרכים אזרחיים צריכים אישורים של גורמי צבא. מי שנמצא פה תחת כיבוש זה אנחנו".

גם איתי זר, ממקימי המאחז חוות גלעד טוען כי מדובר בבתים שנבנו כחוק. "היישוב שלנו הוא אחד המקומות הכי חוקיים בארץ", אמר זר לוואלה! חדשות, "מדובר באדמות פרטיות שנקנו על ידי אבא שלי והכל על ידי הליכים חוקיים. לצערי, במקום לאשר את המקום מציקים לנו. מעבר לכך, אסור לנו ליישב את ארץ ישראל? זו הארץ שלנו ומי שלא מבין את זה אין לו מה לחפש פה".

עיקר התרעומת בקרב המתנחלים היא בגין העובדה שאיש המנהל האזרחי שאחראי על חלוקת הצווים הוא מתנחל בעצמו מצפון השומרון. הועלתה האפשרות להפגין מול ביתו ולמחות על העובדה כי דווקא הוא בין האחראים לצווי הריסה על המאחזים. "מי שמשתף פעולה עם הרס של בתים בארץ ישראל עושה דבר חמור מאוד וראוי שיעשה חשבון נפש", אומר זר, "הוא צריך לומר באופן ברור שהוא מוכן לתת צווי הריסה לבתים של ערבים אבל לא ליהודים שמיישבים את הארץ". גורמי ביטחון הביעו מורת רוח על האמירות כנגד הפקח ואמרו כי "אותם פורעי חוק בתחום הבנייה ממשיכים להתנכל לעובד ציבור שאמון על שמירת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully