וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב לבייב: "עושה הכל להחזיר החברה לימי הזוהר"

יעל חלק

30.8.2009 / 13:12

בעל הבית של "אפריקה ישראל" טען במסיבת עיתונאים מיוחדת כי החברה תעמוד בהתחייבויותיה ב-2009 ו-2010 אך קיימת אי ודאות לגבי השנים הבאות

"אני עושה הכל כדי שהחברה תחזור לימי הזוהר שלה, מדובר במהלך אמיץ מאוד" - כך אמר היום יו"ר , לב לבייב, במסיבת עיתונאים שכינסה החברה בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים שהציגו הפסד של 1.3 מיליארד שקל ברבעון השני.

כאשר נשאל לבייב האם היה רוצה להתנצל בפני המשקיעים באפריקה לקראת יום כיפור, ענה כי "מדי יום אני מבקש סליחה בתפילות שלי. תמיד צריך להיות צנועים וטובים. לא גנבתי, לא רימיתי ויש הרבה אנשים שעשו הרבה כסף באפריקה. אם נצליח לעבור את המשבר, נצחק כל הדרך.

"אנחנו רוצים לשנות את סדרי העבודה היומית שלנו ולתת את המשאבים להצפת ערך לטובת בעלי המניות בעתיד. הגיע הזמן לעבור ממימושים להשבחה. כשהמשבר יחלוף, נרצה להיות עם נכסים בתהליך מתקדם של בנייה והשבחה. זה הזמן לחזור לאסטרטגיה העיקרית - ייזום ופיתוח".

"אי ודאות לגבי ההמשך"

"החברה ערוכה ולא רואה קושי לעמוד בחובותיה ל-2009 וכנראה גם ב-2010. ב-2011 אנחנו בהחלט רואים אי ודאות לגבי ההמשך", אמר איזי כהן מנכ"ל אפריקה ישראל. "במהלך השנה האחרונה היה קושי גדול מאוד בקבלת הלוואות. בהעדר יכולת למחזר הלוואות וקבלת אשראי, מימוש הנכסים הופך קשה יותר".

"במקביל לפרסום הדו"חות הכספיים החלטנו להתדיין עם מחזיקי איגרות החוב שלנו. כפי שנהגנו מייד, אנחנו מנהלים עסקים בשקיפות, אחריות והגינות, וזו לא אמירה ריקה מתוכן", הוסיף כהן. "עד לרגע זה עמדנו בכל ההתחייבויות שלנו, וגם עכשיו אנחנו רוצים לנהל את המצב ולא להיגרר. מאז תחילת המשבר, אני עובד כמעט 20 שעות ביממה, ויחד איתי פועלת הנהלת החברה. אין לנו בעיה לשלם את החובות ב-2009 וכנראה גם לא ב-2010. אבל אנחנו צריכים להיות שקופים ולדווח שנתיים מראש ואנחנו לא יכולים לדעת מה צפוי לקרות. ייתכן שתהיה בעיה בעמידה בהתחייבויות החל ב-2011".

כהן הוסיף כי "ההון העצמי של החברה נשחק משמעותית ועלינו לעצור את השחיקה הזו. יש תלות גדולה מאוד בין מימוש נכסים לעמידה בהתחייבויות לבין מימוש נכסים. עשינו הכל על מנת למכור במחירי ספרים ולא במחירי הפסד כדי לעמוד בהתחייבויות. כשאתה לא מצליח לקבל אשראי חדש ולא מצליח למחזר התחייבויות, אתה נאלץ לממש".

"היינו צריכים לעצור את רוב הפרויקטים שלנו וכך עשינו. הקבוצה לא התעסקה לצערי הרב ביזמות ופעילות ליבה לטווח הארוך כתוצאה מהמשבר. אפריקה היא חברה ענקית וגלובלית, שנהנת מפורטפוליו עשיר. אין ספק שהמימושים שיימשכו יגרמו לשחיקה משמעותית מאוד של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully