וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תהיה מעורבות מדינה בענייני לבייב"

אורה קורן

30.8.2009 / 13:02

במשרד ראש הממשלה מבהירים: לא נתערב במשבר. "לא מדובר באירוע בעל השלכות מקרו על המשק - אמרנו שלא נסייע לטייקונים ואנו עומדים מאחורי זה"

"לא תהיה מעורבות מדינה בענייני לב לבייב או . המדינה לא תסייע להם" - כך מסר בכיר במשרד ראש הממשלה בעקבות מסיבת העתונאים שכינס הבוקר לב לבייב, יו"ר אפריקה ישראל בה הודיע על צפי לקשיים בתשלום חובות החברה.

"ההערכה היא שלא מדובר באירוע בעל השלכות מקרו כלכליות על המשק אלא בחובות שפירעונם עוד כמה שנים", אמר הבכיר. "אני מניח, שהבעיה תסתדר בין לבייב לגופים המוסדיים. אף אחד באפריקה ישראל גם לא חושב, לדעתי, שהמדינה צריכה לסייע ולא ביקש כל סיוע. בעבר אמרנו, שלא נסייע לטייקונים, ואנחנו עומדים מאחורי זה".

"לפי הבנתנו, זה שלב של דיונים האם יפרסו את החוב או חלקו ויקבלו בתמורה חלק מהחברה. זו לא חברה שאומרת 'לא אשלם'. היא אומרת, שהיא רוצה לפרוס, להזיז את החובות, ואני מניח, שזה יסתדר", הוסיף הבכיר.

לדבריו, המדינה אינה צריכה לטפל בחובות של חברות ספציפיות. עמדה זו משותפת, לדבריו, למשרד ראש הממשלה, למשרד האוצר ולבנק ישראל. לדבריו, ההערכה היא שחובות אפריקה ישראל לבנקים אינם מסכנים יציבות של אף בנק ישראלי, לכן אין סיבה להתערבות מיוחדת של בנק ישראל בנושא, למעט מעקב הדוק אחר ההתפתחויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully