וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקים מערכת חינוך נפרדת לאתיופים

איינאו פרדה סנבטו

30.8.2009 / 11:16

סירוב בתי ספר בפתח תקווה לקבל ללימודים ילדים עולי אתיופיה זכה לגינוי נרחב. איינאו פרדה סנבטו חושב שצריך להפסיק את ההשפלה ולהקים לאתיופים מערכת חינוך נפרדת

זה לא סוד שבישראל הגזענות הפכה למגיפה המכרסמת והורסת כל חלקה טובה במדינה. התפיסה בחלק ניכר בחברה הישראלית, היא שהאדם השחור נחות שכלית ומהווה מכשול בהתקדמות הלימודית של הכיתה כולה. תפיסה כזאת קשה לשנות בתקופה קצרה, צריך לחכות עד שיחלפו כמה דורות, עד שאנשים יגיעו למצב של חשיבה עצמית ולא מקובעת.

עד שתשתנה התפיסה, אסור לתת למערכת שלא רוצה את ילדנו להתעלל בהם. עלינו לקחת אחריות על גורלנו ולהפסיק את השפלת ילדינו. הילדים הם בני אדם ולא חפצים, הם זקוקים ליחס רגשי. אני מבין את כאבם של ההורים העולים, הרוצים ללוות את ילדיהם לבית הספר בתחילת שנת הלימודים ללא מאבקים ותחושת דחייה מצד החברה.

על משרד החינוך להתנגד להקמת כיתות מיוחדות לאתיופים, בית ספר בתוך בית ספר, כיתה בתוך כיתה, בתפאורה יפה של כיתות "קלט" המזכירות את ההפרדה הגזעית בתקופת אפרטהייד בדרום אפריקה. הגזענות היא יותר גרועה יותר ממחלת שפעת החזירים.

אני מציע לעולי אתיופיה לא להתעקש בכל מחיר שילדיהם ילמדו במקום בו הם לא רצויים. במקום להיאבק על מנת שיקבלו את ילדיהם ללימודים בבית הספר, על העולים מאתיופיה להקים רשת בתי ספר משלהם ולהפסיק להשתחוות בפניי אנשים עם תפיסות של האדם הקדמון האמורים לחנך את ילדיהם.

במערכת חינוכית כזו, יקבלו העולים יחס הולם ולא מתנשא - כפי שקורה להם היום. שם יוכלו להתפתח טוב ואחוז הנשירה מהלימודים יפחת. נכון שעדיף היה להתחיל את בניית החברה עוד בבית הספר, אולם האנשים שלא רוצים שילדיהם ילמדו עם ילדי העולים מאתיופיה מכשילים זאת.

הכותב הוא עיתונאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully