וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: בין זונה לסרסור מתקיימים יחסי עובד-מעביד

חיים ביאור

29.8.2009 / 23:02

זכות העמידה: בית הדין לעבודה חייב סרסור לשלם יותר מ-40 אלף שקל לנערת ליווי. טענה: "לא שילם עבור שירותיי בטענה שעליי לשלם עלויות הבאתי לישראל"

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע חייב סרסור שהעסיק נערת ליווי לשלם לה יותר מ-40 אלף שקל כשכר בעבור העבודה שביצעה בשירותו. בית הדין קבע שבין הזונה לסרסור התקיימו יחסי עובד-מעביד. הסרסור הורשע בעבר בעבירות של סחר בבני אדם לעיסוק בזנות בנסיבות מחמירות, כליאת שווא והלנת שוהים בלתי חוקיים.

התובעת, אזרחית אחת ממדינות ברית המועצות לשעבר, טענה שמעבידה ניסה "למכור" אותה למחרת הגעתה לישראל דרך מצרים, אך מאחר שהמכירה לא יצאה אל הפועל - החליט להעסיקה בזנות ללא אשרת שהייה, כשדרכונה נשאר במצרים. לטענתה, האיש קיבל תמורה בעד שירותי המין שהיא ביצעה בסך 250 שקל ללקוח, ובשבועיים הראשונים לא העביר לה כל תמורה, בטענה שעליה לכסות את הוצאות הבאתה לישראל. רק כעבור שבועיים היא קיבלה 20-30 שקל עבור כל לקוח.

הסרסור טען שאין להכיר בקיומם של יחסי עובד-מעביד בינו לבין התובעת, מאחר שהיא לא עבדה תחת פיקוחו הישיר.

השופטת יהודית גלטנר-הופמן ציינה: "מקרה זה הוא קשה וחמור, שבו נוצלה התובעת באופן מחפיר, תוך פגיעה קשה בכבודה כאדם, עת גופה נרמס וכבודה חולל. עבירת הסחר בבני אדם יש בה פגיעה בצלם האנוש שכן האדם, המשול לעבד, הוא בבחינת חפץ ותו לא".

השופטת קבעה כי גם אם אין מדובר ביחסי עבודה רגילים, ביחסים שבין האשה לסרסור גלומים היבטים של יחסי עובד-מעביד, מכיוון שהיא ביצעה עבורו עבודה והסרסור הפיק רווח מעבודתה. "לפיכך, יש לזכות את התובעת בשכר ראוי - התמורה שקיבל האיש מהלקוחות הרבים ששירתה עבורו, בניקוי הסכומים שהיא החלה לקבל כשבועיים לאחר תחילת עבודה", ציינה השופטת. עוד היא הוסיפה כי מאחר שהאשה לא כימתה את הפיצוי המגיע לה בגין כאב נפשי וסבל, תביעתה בסעיף זה נדחית.

נערת הליווי יוצגה על ידי עו"ד מירב עידה עוז מלשכת הסיוע המשפטי, והסרסור על ידי עו"ד סעאס עבד אלרחמן, אף הוא מלשכת הסיוע המשפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully