וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הפנסיה: עובדי חברת החשמל שוקלים לעתור לבג"ץ

אבי בר-אלי

29.8.2009 / 8:46

נמשכות המלחמות בחברת החשמל: ועד העובדים יתכנס הבוקר לדיון במגעים ליישום הרפורמה. העובדים מבקשים לעכב את הוראת הרשות

ועד העובדים של חברת החשמל שוקל לעתור לבג"ץ נגד רשות ניירות ערך וחברת החשמל - כך נודע ל-TheMarker. זאת במטרה לעכב את הוראת הרשות לתקן באופן מיידי את הדו"חות הכספיים של החברה, תוך מחיקת 6 מיליארד שקל ממצבת התחייבויותיה הפנסיוניות.

בוועד מעריכים כי פרסום הדו"חות הכספיים המתוקנים של חברת החשמל לרבעון השני של 2009 - אותם כבר חויבה החברה לפרסם עד יום שלישי - יקשה בעתיד על הערעור על החלטת רשות ניירות ערך. בוועד שכרו את שירותיה של פירמת ראיית החשבון סומך-חייקין (KMPG) להכנת חוות דעת אקטוארית נגדית. בינתיים, עירערה חברת החשמל על חיובה לפרסם את הדו"חות כבר כעת, וצפויה להגיש לרשות את נימוקיה לדחיית מועד פרסומם.

המזכירות הארצית של ועד העובדים תתכנס הבוקר לדון בפנייה לערכאות, וכן בשאלת עתיד המשא ומתן ליישום הרפורמה, שאמור להתחדש ב-2 בספטמבר במעמד הממונה על התקציבים באוצר, הממונה על השכר ויו"ר ההסתדרות. לפי שעה לא ברור אם מגעים אלה יתקיימו - ועתידם ייקבע לאחר היוועצות עם עופר עיני השוהה כעת בחו"ל.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי עוד לא נודע רשמית על דחיית הפגישה וכי יש לציין כי אאין בהחלטת הרשות כדי לפגוע בפנסיה של העובדים.

בשבוע שעבר הורתה רשות ניירות ערך לחברת החשמל לתקן את דו"חותיה הכספיים רטרואקטיווית ומיידית. זאת, בעקבות דו"ח אקטואר החברה, לפיו נופחו לכאורה ההתחייבויות הפנסיוניות של חברת החשמל בשנים האחרונות, בהתבסס על הנחות אקטואריות שרירותיות. ההחלטה גררה תגובות נזעמות מן הוועד, שטען כי אין כל סיכוי להידברות כלשהי עם העובדים עד הפיכת ההחלטה.

"זו הכרזת מלחמה", אמר בסוף השבוע יו"ר ועד העובדים הצפוני יעקב דבידה. "לאחר סיפור חריגות השכר וההחלטה הזו, נוצר הרושם כאילו המדינה עושה כל שביכולתה כדי לסכל את המשא ומתן בין הצדדים. הפנסיה של העובדים היא קו אדום", הוסיף דבידה.

מחיקת הפער שנוצר במצבת התחייבויותיה הפנסיוניות של החברה היא חשבונאית בלבד, ואינה כרוכה בפגיעה בתשלומי הפנסיה של העובדים. לאור זאת, הביעו בסוף השבוע גורמים בממשלה תמיהה נוכח מחאת העובדים, וטענו כי בהליך המשא ומתן דווקא יכולים העובדים להגיע לסיכום ראשון על הצמדת קצבאות הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully