וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכריע את לבייב: מבקש הסדר פריסת חוב

מיכאל רוכוורגר

29.8.2009 / 23:02

שנה לאחר פרוץ המשבר צפויה אפריקה ישראל לפרסם השבוע דו"חות שלא יותירו מקום לתקווה ואשר יאלצו את לבייב להודיע לבעלי החוב שלא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו

אפריקה, המנוהלת על ידי איזי כהן, פעלה בתקופה האחרונה לשיפור נזילותה ומימשה נכסים בהיקף עצום של כ-1.5 מיליארד שקל, אולם למרות ההתאוששות בשווקים שנרשמה באחרונה נראה כי המשבר הכריע את לבייב.

לפי הערכות, ההפסד הגבוה של אפריקה ברבעון נבע מירידה בשווי נכסי החברה ברוסיה ובארה"ב (בעיקר בשווי של בניין ניו יורק טיימס בארה"ב), לצד גידול ניכר בהוצאות מימון בעקבות עליית המדד. ברבעון הראשון של 2009 רשמה אפריקה רווח של 647 מיליון שקל, ועוררה ציפיות כי הקבוצה חזרה לנתיב הנכון, אך כעת מעלים ההפסדים הגדולים חשש בנוגע ליכולת הפירעון של החברה, שחייבת להחזיר מיליארדי שקלים לבנקים ולבעלי האג"ח בשנים הקרובות.

אפריקה חותרת להסדר כולל, על אף שבכל הזדמנות דאגו ראשי החברה לציין כי היא תעמוד בכל התחייבויותיה ללא הסדר. לפי נתוני משרד האוצר, נכון לסוף 2008 מחזיקי האג"ח הגדולים של אפריקה (בהיקף של כ-10 מיליארד שקל) כללו את הגופים המוסדיים הגדולים במשק: מגדל, מנורה מבטחים, הראל, הפניקס אקסלנס, פסגות, כלל ודש.

מניית אפריקה עלתה מתחילת 2009 ב-130%, והחברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 3.8 מיליארד שקל. למרות ההתאוששות בשוק האג"ח הקונצרניות מתחילת השנה, האג"ח של אפריקה עדיין נסחרות בתשואות לפדיון גבוהות של עד 30%, המביעות את חשש המשקיעים בנוגע ליכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully