וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אין פריצת דרך בעסקת שליט"

פנחס וולף וניר יהב

30.8.2009 / 11:03

בנימין נתניהו הדף בישיבת הממשלה את הדיווחים בימים האחרונים לפיהם קיימת התקדמות משמעותית במשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט. "יש הרבה הגזמה ומידע לא מדויק"

אסור להשתמש

(עריכה: גדי וינסטוק)

"אין פריצת דרך בנוגע לעסקת שליט", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה. נתניהו התבטא בנושא נוכח הדיווחים בימים האחרונים לפיהם העסקה לשחרור גלעד שליט קרובה לסיכום. "נאמרים הרבה דברים שאינם מבוססים, הרבה הגזמה ומידע לא מדויק", אמר נתניהו.

העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי ייקח עוד מספר חודשים עד לסיכום עסקת שליט. בעיתון נכתב כי הדיווחים האחרונים על נסיעת בכירי חמאס למצרים מהווה אמנם אינדיקציה ל"התקדמות כלשהי במשא ומתן, אך מדובר בהתקדמות קלה בלבד".

עוד נכתב כי חמאס עומד מאחורי הפרסומים האחרונים לפיהם העסקה קרובה מתמיד, בעוד מוקדם מדי לקבוע אם חלה פריצת דרך במשא ומתן. הם הוסיפו כי חמאס "מנסה ליצור אשליות בציבור הישראלי כי העסקה קרובה לחתימה, כך שיוכלו להאשים את הממשלה אם לא יקרה כך בקרוב, בדומה לסוף כהונת אהוד אולמרט".

עיתון בסעודיה מפרסם היום כי לדברי מקור ביטחוני מצרי הושגה התקדמות בעסקת שליט אולם עדיין קיימים מספר נושאים המחייבים דיון: מהו המקום שאליו יועברו אסירי חמאס לאחר שישוחררו? האם ישובו לגדה או יגורשו לעזה או למקומות אחרים. סוגייה נוספת שעדיין מחייבת ליבון היא האם מרוואן ברגותי ישוחרר בעסקה? לטענת המקור, השיחות שניהלו המצרים עם מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, "נערכו במשך יומיים ובמהלכן הוגשה לו הצעה ברורה לעסקה מצד ישראל".

חגי הדס בקהיר

המקור דיווח עוד כי הממונה הישראלי על המשא ומתן, חגי הדס, הגיע לקהיר והוא צפוי להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ועם ראש המודיעין הגרמני ארנסט אורולה במטרה לבחון את הצעות התיווך הגרמניות "ולהתחיל להשלים את גיבוש העסקה". המקור סיפר עוד כי לאחר פגישה זו צפוי סלימאן להגיע לישראל על מנת להיפגש עם ראש הממשלה ולדון בפרטים הסופיים של העסקה.

אמש דווח כי סוכנות הביון הגרמנית העבירה הצעה חדשה לחמאס מטעם ישראל במשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט. העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח כי לפי ההצעה ישראל תשחרר 450 אסירים פלסטינים בתמורה לשליט, סעיף שכבר פורסם בעבר בכלי התקשורת, הסעיף הנוסף שמתפרסם כעת הוא כי ישראל תסכים לשחרר, לאחר שחרורו של שליט, אסירים נוספים.

בתוך כך, דיווחו גם כלי תקשורת ערבים על התקדמות במשא ומתן לשחרור שליט. משלחת חמאס בראשות בכיר הארגון ברצועה ד"ר מחמוד א-זהאר שבה אמש לרצועת עזה לאחר ביקור בלתי צפוי בן מספר ימים בקהיר, במהלכו דנה עם בכירי המודיעין המצרי בגיבושה של עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

על פי אחד הדיווחים, מאז מעורבות המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, חלה התקדמות במשא ומתן המתנהל בחשאי. מקור בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי "לאור ההתקדמות הרצינית במגעים", הוא מקווה שבקרוב תגובש עסקה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully